פיטורים בחברת בבילון: תצומצם פעילות החיפוש וההפצה

"דירקטוריון בבילון אישר את צמצום פעילות החברה בתחומי החיפוש וההפצה וביצוע התאמות במבנה והיקף כוח-האדם ובצוות ההובלה הטכנולוגי והעסקי"

נועם לניר / צלם: איל יצהר
נועם לניר / צלם: איל יצהר

הירידה החדה בהכנסות חברת האינטרנט בבילון מובילה לעוד שינויים בחברה, והפעם מדובר גם על פיטורי כ-15 עובדים, יותר משליש מעובדי החברה. בבילון, שבשליטת נועם לניר, דיווחה היום לבורסה על שינויים ארגוניים שהיא מבצעת.

החברה ציינה, כי "בימים אלה שוקדת הנהלת החברה על מציאת מיזמים וטכנולוגיות חדשות כחלק מאסטרטגיה לשינוי פעילויות הליבה ותחומי ההתמקדות והפיתוח העתידיים של החברה". כחלק מכך אישר דירקטוריון בבילון את צמצום פעילותה בתחומי החיפוש וההפצה, וביצוע "התאמות במבנה והיקף כוח האדם, ובצוות ההובלה הטכנולוגי והעסקי של החברה".

פעילותה העיקרית של בבילון מתרכזת בתחום השיווק והפרסום באינטרנט, בהפצת תוכנות ומוצרים של מפרסמים שונים. החברה נסחרת בשווי 115 מיליון שקל. לפני כחודש היא הודיעה על מכירת פעילותה המקורית - תוכנת התרגום, ופעילות אחזור המידע הארגוני. הפעילויות נמכרו תמורת 2.5 מיליון דולר בלבד.

בדיוק לפני שנה, בסוף אוקטובר 2013, צנחה מניית בבילון ב-65% ביום מסחר אחד, לאחר שענקית האינטרנט גוגל שהייתה אחראית לרוב ההכנסות והרווחים של בבילון, הודיעה שאין בכוונתה לחדש את ההסכם ביניהן. במקביל, חוותה החברה ירידה בפעילותה מול יאהו, הלקוחה הדומיננטית שלה לאחר הפסקת הפעילות מול גוגל.

במחצית הראשונה של שנת 2014 רשמה בבילון הכנסות של 81.3 מיליון שקל, לעומת כ-341 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2013, והרווח הכולל שלה התכווץ ב-69% והסתכם ב-23.8 מיליון שקל.

בד בבד עם פרסום התוצאות העסקיות, הודיעה בבילון על חלוקת דיבידנד בהיקף 125 מיליון שקל לבעלי המניות. לניר, המשמש כיו"ר החברה, מסר כי "לאחר תהליך ארוך של בחינת החלופות שעמדו בפנינו לשימוש ביתרת המזומנים שנצברה, אנו מעריכים כי טובת בעלי המניות בעת הזו הנה חלוקת דיבידנד, על פני ביצוע השקעות עתירות סיכון שאינן מידתיות".