בורסות אירופה ננעלו בירידות לאחר סקר ה-Ifo בגרמניה

ירידות קלות בוול סטריט ■ בגרמניה דווח היום שסקר ה-Ifo לבטחון העסקים הצביע על ירידה ל-103.2 נק' באוקטובר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות, לאחר פרסום תוצאות מבחני הלחץ לבנקים באירופה אתמול, ופרסום תוצאות סקר ה-Ifo בגרמניה.

בגרמניה דווח היום שסקר ה-Ifo לבטחון העסקים הצביע על ירידה ל-103.2 נק' באוקטובר לעומת 104.7 נק' בספטמבר. זה החודש השישי ברציפות שמדד הסקר יורד. (לסיפור המלא)

25 בנקים באירופה נכשלו ב"מבחני הלחץ" של הבנק המרכזי האירופי - כך לפי טיוטא שהגיעה לידי סוכנות בלומברג. 105 בנקים עברו את המבחנים, אך מתוך 25 שנכשלו - חמישה בנקים יהיו זקוקים להזרמת הון. בסך הכל הבנקים יצטרכו לגייס 9 מיליארד אירו, לפי דיווח בעיתון האיטלקי "Il Messaggero".

"המספרים עולים בקנה אחד עם ההערכות שלנו", אמר לבלומברג אלברטו גאלו, כלכלן ברויאל בנק אוף סקוטלנד. "עדיין מוקדם לומר עד כמה אמינות התוצאות. המבחן האמיתי יהיה במציאות". הוא מעריך ש-11 בנקים יזדקקו להזרמת הון.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי תמיכה מרכזית בשוקי המניות האמריקאים מספקים הדו"חות הכספיים הטובים. עד כה, פורסמו 207 דו"חות, 80% היכו תחזיות. הגידול ברווחיות הוא של כמעט 6%, הרבה מעבר לצפי. "כפי שאמרנו כאן ערב תחילת עונת הדו"חות, התחזיות לרבעון השלישי היו יחסית נמוכות ולכן קל יחסית להכות אותן. בנוסף, אחרי אזהרות הרווח של לפני שבועיים, בשבוע האחרון ראינו תוצאות טובות ותחזיות טובות של חברות כמו יאהו וקטרפילר. השבוע צפויה שורה ארוכה של דו"חות החל מחברות נפט כמו אקסון מוביל ושברון, ענקית התרופות פייזר, חברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד, פייסבוק ואחרות".

בבורסות אסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. מדד המניות המובילות בבורסה של אוסטרליה טיפס לשיא של 6 שבועות.

דייוויד רוזנברג, הכלכלן הראשי של Gluskin Sheff, מעריך שחרף החששות בארה"ב, לא יהיה מיתון כלכלי במדינה לפחות עד שנת 2016. רוזנברג אומר את הדברים על רקע החששות בשווקים לאחרונה בנוגע למיתון בגוש האירו, התפשטות נגיף האבולה, והציפיות להעלאת הריבית ע"י הפדרל ריזרב במחצית 2015.

הוא מציין כי מדד האינדיקטורים המובילים, שפורסם ביום חמישי, עלה ב-0.8% בספטמבר בהשוואה לאוגוסט וב-6.3% בהשוואה לספטמבר אשתקד. לדבריו, קצב זה של עלייה במדד האינדיקטורים המובילים משקף צמיחה של קצת פחות מ-4.5% בתמ"ג (תוצר מקומי גולמי). בנוסף, מדד הפעפוע שלו זינק לשיא של ארבע שנים - 90%. בדרך כלל, כשהכלכלה נמצאת במרחק של 6 חודשים ממיתון, מדד האינדיקטורים המובילים בהשוואה שנתית יורד, ואילו מדד הפעפוע נופל מתחת ל-30%. "אנחנו נמצאים עכשיו במרחק של שנתיים לפחות ממיתון", טוען רוזנברג.

בטוקיו רשמה מניית קנון עלייה של יותר מ-1% לקראת פרסום תוצאות הרבעון האחרון לאחר סיום המסחר.