חיישנים לניטור מצב קשישים, ניתוח תוכנית כושר ועמודי תאורה חכמים

באירוע חצי הגמר של ההאקתון "האינטרנט של הדברים" נבחרו ארבעה צוותים, שיתמודדו בגמר במסגרת כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס"

4 הצוותים שעלו לגמר ההאקתון של פיטנגו / צילום: אורן טסלר
4 הצוותים שעלו לגמר ההאקתון של פיטנגו / צילום: אורן טסלר

בסוף השבוע נערך במכללת אפקה בתל אביב האקתון סביב טכנולוגיות Internet of Things - IoT, שמאפשרת להפוך מוצרים לחכמים ע"י קישוריות לאינטרנט, כמו שעונים חכמים או מכוניות חכמות, שהפכו לטרנדיים בשנים האחרונות.

באירוע חצי הגמר של ההאקתון נבחרו ארבעה צוותים, שיתמודדו בגמר במסגרת כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס". מאחורי ההאקתון עומדות קרן ההון סיכון פיטנגו וחברות טקסס אינסטרומנטס (TI) ו-IBM, כשהאתגר בתחרות היה לפתח בשלושה ימים אפליקציות צרכניות שמשתמשות בחיישנים ובמעבדים של TI ועושות שימוש בפלטפורמת הפיתוח בענן Bluemix של IBM.

הצוות הראשון שעלה לגמר הוא allinpack, שפיתח מערכת חיישנים אלחוטית ובלתי פולשנית לניטור סביבת קשישים 24 שעות ביממה במטרה לשלוח התראות אמת חכמות למטפלים בקשישים. בצוות חברים המפתחים דדי אלוני, אמה גרימברג ואנדרי נחמקין.

הצוות השני, SensOfit, של אלון הרבסט, אבי עציוני וחנן אהרונוף, פיתח פתרון מבוסס ניתוח תנועה למעקב ויצירת מחויבות לאימוני כושר. הרעיון הוא לערוך מעקב התקדמות, וידוא איכות אימון, הדרכה אוטומטית או אנושית בזמן אמת ויצירת מחויבות לאימוני כושר באמצעות משחוק (Gamification).

עוד מתמודד בגמר הוא ירון אמיר, שפיתח את SmartPole - עמודי תאורה חכמה שמשמשים כרשת תשתית לבקרת זיהום אוויר, מדידת טמפרטורה, בקרת ביוב ובקרת תנועה ועוד. הצוות האחרון הוא Pyramid, שמאחוריו נתי אונגר ועודד גלוברמן, ומטרתו לחבר בין רכיבי אינפרא אדום (IR) ובלוטות' (BLE) בסביבת הבית, המשרד או במבני תעשייה כדי להעביר מידע מסנסורים ומערכות שונות לענן.

ארבעת הצוותים יציגו את הפיתוחים בגמר מול צוות שופטים, הכולל את גל סלומון, שותף עצמאי בקרן פיטנגו; קובי רוזנגרטן, שותף בקרן JVP; אורן בר-און, שותף בכיר בארנסט אנד יאנג; אבנר גורן, מנכ"ל TI ישראל והנרי ברודני, מומחה מערכות IoT במעבדות הפיתוח של IBM בחיפה. הצוות המנצח בתחרות יזכה בשישה חודשי חברות במתחם SOSA לסטארט-אפים ולתעשיית ההיי-טק בדרום תל אביב.