יו"ר הפועלים: "ההחלטה להותיר הריבית על כנה - הגיונית"

"הייתי מופתע ומוטרד אם הנגידה הייתה עושה צעד הפוך", אמר יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, באירוע סיום פרויקט סמארט-אפ של "גלובס" ובנק הפועלים

יאיר סרוסי / צילום: תמר מצפי
יאיר סרוסי / צילום: תמר מצפי

"ההחלטה להותיר את הריבית זו החלטה נכונה", כך אמר הערב (ב') יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים. סרוסי, אשר השתתף באירוע סיום פרויקט סמארט-אפ של "גלובס" ובנק הפועלים, השיב לשאלת עורך "גלובס", חגי גולן, והתייחס להחלטת בנק ישראל מהיום להשאיר את הריבית על כנה, ברמה של 0.25%.

"זו החלטה הגיונית, והייתי מופתע ומוטרד אם הנגידה הייתה עושה צעד הפוך", אמר סרוסי. "לאחרונה נפגשנו עם האמריקאים בכנס בוושינגטון, והם אמרו לנו שעד אמצע השנה הבאה הם יתחילו להעלות את הריבית. זו נקודת מכוון מבחינתנו. הלחץ נובע מהמטבע הישראלי. בסך הכל נראה שאין הבדל בין חצי אחוז לאפס אחוז, אבל כשהדולר מתחיל להתחזק והכלכלה האמריקאית מתחילה להתאושש אין לנגידה כל סיבה להתערב. לא ניתן לפתור בעיה פיסקלית עם פתרונות מוניטריים. תזכרו את פרנקל שהיה מעלה את הריבית כשהגרעון היה גדל".

כאמור, אירוע הסיום של סמארט-אפ של "גלובס" ובנק הפועלים התקיים הערב בהשתתפות יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי ומנכ"ל הבנק ציון קינן. במסגרת האירוע התקיים פאנל בנושא "הדרך לצמיחה והצלחה בעולם הסטארטאפ הישראלי", בהשתתפות סרוסי ושחר וייסר, מייסד ויו"ר גט טקסי, ובהנחיית חגי גולן.