בורסות אירופה ננעלו בעליות; מדריד ומילאנו עלו מעל 2%

עליות שערים נרשמות גם בוול סטריט ■ בעולם ממתינים להודעת הפדרל ריזרב מחר בנוגע לסיום תוכנית רכישות האג"ח שלו

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ג') ננעל בעליות, על רקע עליות שערים בוול סטריט ונתוני מאקרו שהתפרסמו היום.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מציין כי אמש התנהל מסחר שקט שבשווקים ממתינים לישיבת ועדת השווקים הפתוחים ביום רביעי וישיבת הבנק המרכזי ביפן.

ביפן פורסם כי המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.3%, הנתון הטוב ביותר מאז חודש מארס. ציפיות השוק היו לעלייה של 0.6% בלבד. בסין דווח כי בספטמבר גדלו רווחי החברות התעשיות ב-0.4%. בחישוב מינואר עד ספטמבר מדובר בעלייה של 7.9%.

בזירת המאקרו פורסם היום בגרמניה מדד מחירי היבוא שעלה ב-0.3% לעומת הצפי לירידה של 0.1%. בנוסף, ביפן ממתינים לנתוני מדד המחירים לצרכן והצריכה הפרטית הצפויים להתפרסם ביום שישי.

מניית לוידס רושמת ירידה של כ-1% בלונדון לאחר שהחברה דיווחה על תוכנית לפיטורי כ-9,000 עובדים.

מניית UBS עולה בכ-2% לאחר פרסום התוצאות לרבעון השלישי.

בבורסות אסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול ביציבות יחסית, לאחר שמדד ה-S&P 500 סיכם בשבוע שעבר את השבוע הטוב ביותר שלו מתחילת 2014. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית. "יש משיכת חבל בין היסודות הטובים בארה"ב לנתונים בעולם", אומר ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities. ברוס בקיין, אנליסט השקעות ראשי ב-Key Private Bank, אומר כי "מה שמניע את השוק הם הנתונים המאכזבים מאירופה. יש מעט שיפור, אבל לא מספיק על מנת להזיז דברים".

הפעילים בשווקים בעולם ממתינים להודעת הפדרל ריזרב מחר בנוגע לסיום תוכנית רכישות האג"ח שלו.

עונת הדוחות נמשכת. טוויטר עמדה בתחזיות הרווח לרבעון השלישי, עם רווח של סנט אחד למניה, כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה אמש (ב') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט. ההכנסות ברבעון עמדו על 361 מיליון דולר, מעל הצפי שעמד על 351 מיליון דולר - מדובר על זינוק של 114% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, שעמדו על כ-168 מיליון דולר. החברה צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 440-450 מיליון דולר, כאשר תחזיות האנליסטים עומדות על ממוצע של 448 מיליון דולר.

מניית קנון ירדה בכ-3% בטוקיו על רקע אכזבה מתוצאות החברה שפורסמו אתמול לאחר סיום המסחר. הונדה מוטור ירדה ב-1% לקראת פרסום דוחותיה.