הטיפ היומי: המניה הישראלית הזו נסחרת בדיסקאונט מהותי

מנהל פעילות קרנות הגידור במור בית השקעות ממליץ על מניית אקויטל, ומציין בין היתר כי המניה עתידה לקבל תמיכה משמעותית מצד תעודות הסל והקרנות המחקות

מתחם איירפורט סיטי / צילום: איל יצהר
מתחם איירפורט סיטי / צילום: איל יצהר

חברת אקויטל נסחרת בת"א בשווי של כ-1.1 מיליארד שקל. זקני אחד העם ודאי מכירים את החברה, אימפריית ההחזקות של חיים צוף שהונפקה ב-1987 ומאז שמרה בקנאות על מרחק סביר מכותרות העיתונים וההד התקשורתי. הקבוצה פועלת כחברת החזקות, ומחזיקה בעקיפין, באמצעות חברת יואל (43.6%), במספר רב של חברות העוסקות בשני תחומי פעילות: תחום הנדל"ן המניב והבנייה למגורים, ותחום הנפט והגז. בנוסף, לחברה החזקות ישירות בשותפויות לחיפוש גז ישראמקו (3%), חנ"ל (4.8%) ונפטא חיפושים (6.5%).

בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובאירופה פועלת החברה באמצעות החזקה באיירפורט סיטי. היא גם בעלת השליטה בנצבא (58.5%), שבאה מתחום הבנייה למגורים.

בתחום הנפט והגז בישראל ובארה"ב פועלת החברה באמצעות החזקתה בנפטא, הנמנית עם בעלי הזכויות בתגליות "תמר" ו"דלית", והיא בעלת השליטה בחברת ישראמקו הנסחרת בנאסד"ק. לנפטא יש גם פעילות נדל"ן מניב בישראל ובגרמניה.

שווי אקויטל מושפע ישירות משווי החברות המוחזקות. הפיזור המגזרי האיכותי תורם להקטנת הסיכון העסקי. להערכתנו, היא נסחרת בדיסקאונט של כ-20% מהשווי הנקי (בניכוי חוב פיננסי) של החזקותיה.

לצד הניתוח הפונדמנטלי של מניית אקויטל, קשה להתעלם מהתמיכה הרגולטורית הצפויה למחיר המניה. ראשית, מתחילת השנה הניבה המניה תשואה של כ-26%, שמציבה אותה בשווי שמהווה נקודת זינוק מבטיחה להיכנס בעדכון המדדים הקרוב, למדד ת"א 100 (אנו צופים ביקושים ערים ביום עדכון המדדים). הימצאות במדד תחשוף את החברה למוסדיים, שעד כה היו מנועים מלהשקיע בה.

יתרה מכך, תרשים עץ ההחזקות של אקויטל מתנגש עם הוראות חוק הריכוזיות, העוסק בסוגיית פירמידות השליטה. בעתיד תידרש החברה לבצע התאמות מבניות, כדי לקפל את הפירמידה ולצמצם את מספר השכבות שלה. על החברה יהיה לבצע הצעת רכש למחיקת אקויטל מהמסחר או לחילופין לבצע מיזוג עם החברה-הבת יואל.

השקעה במניית אקויטל מציעה למשקיעים חשיפה נאה לשני מגזרים מרכזיים במשק הישראלי ודיסקאונט מהותי של כ-20% לפי שיטת השווי הנכסי. בנוסף, המניה עתידה לקבל תמיכה משמעותית מצד תעודות הסל והקרנות המחקות.

*** צחי קלמין, מנהל פעילות קרנות הגידור, MORE בית השקעות