בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת לקראת הודעת הפד

הפדרל ריזרב עתיד לפרסם היום את החלטת הריבית בארה"ב, ולסיים למעשה את תוכניות ההקלות הכמותיות בארה"ב

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו יום תנודתי במגמה מעורבת (ד') לקראת הודעת הריבית של הפדרל ריזרב הערב.

מדד Stoxx 600 טיפס בכ-0.2%.

האירוע המרכזי היום בשווקים הוא הודעת הפד בערב. הבנק המרכזי האמריקאי צפוי להכריז על סיום תוכנית ההקלה הכמותית השלישית והפסקת רכישות האג"ח, ואז תחל הספירה לאחור לקראת העלאת הריבית הצפויה ביוני 2015, לפי הערכות בשוק.

"נתוני מקרו שפורסמו בימים האחרונים בארה"ב וביפן היו טובים מהצפוי", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-Jefferies Group. "זו סביבה נוחה עבור הפד".

מבין המניות הבולטות באירופה, טוטאל עלתה לאחר שפרסמה דוחות טובים מהצפוי והמנכ"ל הבטיח להמשיך בתוכנית ההתייעלות בחברה. מנגד, מניית Fugro צנחה 19% בעקבות דוחות גרועים עם תוצאות נמוכות בהרבה מתחזיות האנליסטים.

עליות באסיה

מגמה חיובית נרשמה הבוקר בבורסות אסיה כאשר מדד MSCI אסיה עלה ב-1.5% לשיא של חודש.

"השווקים נתמכים מהציפיות כי הפד ימשיך בקו יוני, מה שמעלה דאגה מפני אפשרות של אכזבה", ציינו הבוקר ב-Daiwa Securities. גם הבנק המרכזי של יפן נפגש השבוע להחלטה מוניטרית אותה יפרסם מחרתיים.

הבנק העולמי הזהיר היום כי הפוקוס של הממשל בסין לעמוד בתחזיות הצמיחה קצרות הטווח עלולות להפריע ביישום רפורמות הנדרשות לשמירה על צמיחה ארוכת טווח בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

בינתיים, עונת הדוחות בארה"ב נמשכת בהצלחה יחסית, כשמתוך 245 חברות במדד ה-S&P 500 שפרסמו כבר את תוצאותיהן הכספיות - 73.5% היכו את התחזיות המוקדמות בוול סטריט.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]