איסתא וסלע קפיטל יקנו 67% ממלון רימונים אילת ב-200 מ' ש'

לראשונה קרן ריט נכנסת לתחום המלונאות ■ לאחר העסקה, כל אחת מהחברות - הכשרת הישוב, איסתא וסלע קפיטל, תחזיק שליש מהבעלות במלון

מלונות הכשרת הישוב, מקבוצת הכשרת הישוב שבעלות עופר נמרודי, חתמה על הסכמים למכירת 66.67% ממלון רימונים באילת (מלון נפטון לשעבר), כולל החזית המסחרית הצמודה למלון, תמורת 200 מיליון שקל. הרוכשות בחלקים שווים, הן חברת התיירות איסתא וקרן הריט סלע קפיטל נדל"ן, שישלמו להכשרת הישוב 100 שקל כל אחת, כך שלאחר העיסקה יחזיקו כל אחת מהחברות - הכשרת הישוב, איסתא והקרן - בשליש מהזכויות בנכס.

סכום העסקה משקף שווי כולל של 300 מליון שקל למלון. מלונות הכשרה צופה כי רווח ההון, לפני מס יעמוד על כ-70 מיליון שקל. יש לציין כי מדובר בפעם הראשונה שקרן ריט נכנסת לתחום המלונאות בישראל, כאשר סלע קפיטל מצפה לתשואה של 7.8% בגין הנכס בגין דמי שכירות שנתיים של 7.8 מיליון שקל.

מלון רימונים אילת הוא מלון 5 כוכבים, בן 277 חדרים ושטחי מסחר הכוללים 2,000 מ"ר הממוקמים ברחוב תרשיש 6 בחוף הצפוני באילת. רשת מלונות רימונים, שבאמצעותה פועלת מלונות הכשרה, תמשיך לנהל את מלון רימונים אילת לתקופה של 10 שנים, כשלצדדים אופציה להאריכו לתקופה נוספת של עד 7 שנים.

שמואל סלבין, יו"ר סלע קפיטל: "זו הפעם הראשונה שקרן ריט בישראל רוכשת בית מלון, וזאת כחלק מהאסטרטגיה של סלע קפיטל לגוון את תיק הנכסים שלה. על מנת לפזר סיכונים, סלע קפיטל מחפשת כל העת השקעות בתחומים השונים של השקעה בנדל"ן מניב. לאחר שרכשנו שתי תחנות דלק אנחנו מסמנים את המטרה הבאה בתחום הנדלן המסחרי".

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת היישוב: "אנו מברכים על כניסת שתי חברות גדולות כאיסתא וקרן סלע קפיטל כשותפות אסטרטגיות במלון. אני סמוך ובטוח ששותפות זו תשביח את עסקיו של המלון ותשמור על מעמדו כאחד המלונות המובילים באילת. בעקבות העסקה צפויה חברת מלונות הכשרת הישוב לרשום רווח הון מהותי ותזרים משמעותי. החברה תוכל גם להמשיך וליהנות מתוצאותיו ומהשבחתו העתידית של המלון, עקב הותרת שליש מהזכויות בנכס בידיה".

שחר בוצר, יו"ר דירקטוריון איסתא: "עסקת מלון נפטון מגלמת עבור איסתא נדבך נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית שאושרה בדירקטוריון, ומטרתה פיזור ההשקעות וחיזוק האיתנות הפיננסית של הקבוצה. במקביל, העסקה מביאה לכדי ביטוי את היתרון הסנרגטי של איסתא כאחד מהגופים הגדולים בתחום תיירות בתי המלון בארץ ותאפשר שיתופי פעולה בין חברות הקבוצה העוסקות בשווק ומכירת תיירות פנים, כנסים ותיירות נכנסת לבין בית המלון".

רשת מלונות רימונים, מקבוצת הכשרת הישוב, מנהלת 11 בתי מלון בארץ הכוללים יחד כ-2,100 חדרים.

עו"ד ארז תיק, עו"ד בועז חיים ועו"ד אופיר קינן ממשרד עורכי דין תיק, גלעד, קינן ייצגו את רשת מלונות רימונים בעסקה.