WIX רוכשת גם את סטארט-אפ המסעדות OpenRest

חברת האינטרנט שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי שפיתחה מערכת לניהול ולהזמנה של משלוחים ממסעדות באינטרנט ובמובייל

אבישי אברהמי / צילום: כפיר זיו
אבישי אברהמי / צילום: כפיר זיו

חברת האינטרנט Wix ממשיכה להשתמש בכסף שגייסה לפני כשנה בוול סטריט, ורוכשת עוד סטארט אפ ישראלי. החברה הודיעה היום על רכישת OpenRest, שפיתחה מערכת לניהול ולהזמנה של משלוחים ממסעדות באינטרנט ובמובייל. היקף העסקה לא פורסם, אך ההערכות הן ש-Wix משלמת מיליוני דולרים בודדים תמורת החברה.

Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, אשר פונה בעיקר לעסקים קטנים. בחברה מציינים שהרכישה תומכת בהמשך הרחבת סל המוצרים שלה, בין היתר באמצעות פיתוח פתרונות טכנולוגיים המותאמים לצרכים של תעשיות ספציפיות. המערכת של OpenRest מאפשרת לבעלי מסעדות לקבל ולנהל הזמנות אונליין, ליצור בקלות אפליקציות מובייל, לגבות תשלומים ברשת ועוד.

לרכישה הנוכחית יש מאפיינים דומים לרכישה הקודמת שביצעה Wix, לפני כשמונה חודשים. אז רכשה החברה את הסטארט-אפ הישראלית Appixia - שפיתחה פלטפורמה לבניית אפליקציות למסחר מקוון במובייל - כרכישה משלימה לפעילותה. כמו אפיקסיה, גם OpenRest הוקמה על-ידי שני חברים יוצאי יחידת 8200: ב-OpenRest מדובר על דני לשם ויואב עמית ובאפיקסיה על יגאל ברגר וטל קול. בשני המקרים, מייסדי החברות הנרכשות הופכים עם הרכישה לעובדי Wix.

"האסטרטגיה שלנו היא להמשיך להרחיב ולהעמיק את היצע המוצרים ש-Wix מציעה, על-ידי פיתוח פתרונות ייעודים לצרכיהם של מגזרים עסקיים שונים, ו-OpenRest מתאימה לכך באופן מושלם", אמר אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד-משותף של Wix. "תעשיית המסעדות היא מאוד דינמית ותחרותית, ואין ראויה ממנה לפוקוס מוצרי כזה. עם Wix ו-OpenRest ייהנו בעלי המסעדות מפתרון טכנולוגי מתקדם שיאפשר להם לא רק ליצור חוויית לקוח טובה יותר, אלא גם להפוך את הנוכחות האינטרנטית שלהם למנוע לצמיחה עסקית".

"הקמנו את OpenRest לפני ארבע שנים במטרה לסייע לבעלי מסעדות לייעל את העסק שלהם ולנצל את ההזדמנויות שיצר האינטרנט. החבירה למובילת שוק כמו Wix תאפשר לנו להביא את הטכנולוגיה שלנו לשיאים חדשים", אמרו דני לשם ויואב עמית, מייסדי OpenRest. "אנחנו גאים מאוד במערכת שפיתחנו, ונרגשים להמשיך ולשנות את הדרך שבה מסעדות מנהלות עסקים באינטרנט".

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 626 מיליון דולר. אחרי שהונפקה בנובמבר 2013 במחיר של 16.5 דולר למניה, זינקה מנייתה בכ-90% למחיר של מעל 31 דולר בפברואר, אך מאז היא ירדה שוב, וכיום היא נסחרת רק מעט מעל מחיר ההנפקה - 16.6 דולר.