היפוך מגמה באירופה: הבורסות ננעלו בעליות שערים

מניית רנו מזנקת בכ-4.7% לאחר שיצרנית כלי הרכב דיווחה כי הכנסותיה גדלו 6.7% ברבעון האחרון ■ שיעור האבטלה בגרמניה נותר על 6.7%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר שמרבית היום התנהל בירידות, על רקע המשך פרסום דוחות כספיים של חברות מובילות ולאחר הודעת הפדרל ריזרב.

בגרמניה דווח היום כי שיעור האבטלה נותר על 6.7% באוקטובר, בעת שמספר המובטלים ירד בכ-22 אלף.

מניית ברקליס עולה לאחר שהבנק השני בגודלו באנגליה דיווח על תוצאות טובות מהצפי ברבעון השלישי. הבנק הודיע כי הפריש כ-500 מיליון ליש"ט לצורך תביעות הקשורות לאי סדרים בפעילות הפורקס שלו.

מניית רנו מזנקת בכ-4.7% לאחר שיצרנית כלי הרכב דיווחה כי הכנסותיה גדלו 6.7% ברבעון האחרון.

אלקטל-לוסנט מזנקת בכ-12% לאחר שהחברה דיווחה על צמצום בהפסדים.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות קלות במדדים (ד') לאחר הודעת הפדרל ריזרב בדבר סיום ההקלה המוניטרית. מלבד הודעת הפד לא התפרסמו אתמול נתוני מאקרו.

הפד הודיע אתמול, כצפוי, בתום הישיבה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח, שהוא מפסיק את רכישות האג"ח. זו הייתה ההקלה הכמותית השלישית של הפד והיא, כאמור, מסתיימת על רקע השיפור הניכר בכלכלת ארה"ב בחודשים האחרונים ובעיקר בנתוני האבטלה והצמיחה.

הריבית נשארה בינתיים ללא שינוי ברמה של 0%-0.25% וכעת יתמקדו האנליסטים ומנהלי ההשקעות בספקולציות ותחזיות לגבי המועד המדויק שבו תתחיל העלאת ריבית בארה"ב. כעת עומדות התחזיות על הרבעון השני של 2015, אבל הכל כמובן תלוי בנתוני המאקרו כלכלה שיפורסמו בשבועות ובחודשים הקרובים בארה"ב בעיקר ובעולם כולו בכלל.

בבורסות אסיה נרשמה היום (ה') מגמה מעורבת על רקע המשך פרסומי דוחות כספיים.

בטוקיו רשמה מניית מיצובישי מוטור צניחה של כ-5% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות מאכזבות ברבעון האחרון.

בסיאול רשמה מניית סמסונג אלקטרוניקס עלייה של 4% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 60% ברווחי הרבעון השלישי.