פלאפון שינתה מדיניות: לא תאט את הגלישה בסלולר

לקוחות חדשים שמתקרבים לסיום החבילה מקבלים התראה על הסיום וכן על אופציה לעבור למסלול קבוע עם חבילה גבוהה יותר או להגדילה בתשלום חד-פעמי ■ סלקום ופרטנר מאפשרות הגדלה בתשלום; פרטנר מאטה מהירות בסיום החריגה

בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי
בניין פלאפון / צילום: תמר מצפי

חברת פלאפון שינתה את מדיניות הגלישה הסלולרית ברשת שלה והחליטה להפסיק את מודל האטת הגלישה כאשר לקוח מנצל את מלוא החבילה שלו. במקום זאת החברה משגרת התראה ללקוח בשני שלבים: כאשר הוא מגיע ל-75% ול-95% - כשהחבילה שלו עומדת לקראת סיום.

ברגע שהחבילה נגמרת, הלקוח מקבל הודעה לפיה הוא יכול להגדיל את החבילה באופן קבוע בעוד ג'יגה, או שהוא יכול להגדיל תמורת תשלום חד-פעמי. נציין כי מדובר בלקוחות חדשים בלבד ולא בלקוחות קיימים.

המהלך של פלאפון נובע מכמה סיבות: ראשית, החברה סבורה כי האטת הגלישה היא מאד בעייתית ונותנת ללקוח חוויית גלישה גרועה, ולכן זה לא טוב לה כחברה שמקדשת את נושא המהירות. שנית, המודל החדש מאפשר לייצר סדר ולארגן את כל נושא השימוש בדאטה, שהופך להיות הדבר הכי חשוב בחבילת הסלולר ונמצא במגמת גידול תמידית.

בישראל הלקוחות התרגלו לקבל בחינם את הגידול בחבילות הגלישה שלהם בעקבות חברות כמו גולן טלקום שהגדילו את חבילת הגלישה ללא תוספת עלות וכנ"ל גם יופון. מבחינת החברות הוותיקות זהו מצב מאד בעייתי, שכן כל תוספת ג'יגה בחינם שוחקת עוד ועוד את הרווחיות, ולכן פלאפון החליטה שהיא עושה סדר בנושא.

סלקום נקטה גם היא במהלך דומה, אבל אצלה השיטה שונה, והיא מחייבת את הגולש בתוספת תשלום על החריגה, כאשר היא מיידעת אותו מראש בשלב החוזה שכך יקרה במקרה שיחרוג מחבילת הגלישה שלו, כך שהלקוח לא יוכל לטעון שחייבו אותו ללא הסכמתו. החברה מוסרת כי מדובר במהלך שירותי שנועד למנוע חיוב בגין חריגה או האטה. הלקוח מקבל הודעה בטרם סיום החבילה כשהגיע ל-75% שימושים וכשהגיע ל-95% ועם סיום החבילה הוא מקבל גיגה נוסף עבור 5 שקלים, כשהוא יכול להגדילה עד ל-10 גיגה ב-50 שקל.

פרטנר היא החברה היחידה מבין חברות הסלולר הוותיקות שממשיכה במדיניות של האטת גלישה. החברה מוסרת כי היא שולחת התראה ללקוח עם הגיעו למיצוי של 75% מחבילת הגלישה, 95% ו-100%, ומאפשרת לו חריגה באותו קצב גלישה של 100 מגה נוספים בתוספת של 5 אגורות למגה. בהתאם לניצול בפועל עם סיום תוספת הנפח, מאטה החברה את הגלישה.