האפליקציה הישראלית שתסייע לכם בהובלה במעבר דירה

MooVooZ היא חברת אינטרנט שמנסה לגשר על הפערים בתחום ההובלות ולהקל על שני הצדדים - הלקוחות והמובילים - להשוות, לתמחר ולסייע בתהליך הלא פשוט הזה

גיא כהן / צילום: תמר מצפי
גיא כהן / צילום: תמר מצפי

כל מי שעבר דירה אי-פעם מכיר את אחד החלקים הלא נעימים של המעבר - ההובלה. זה מתחיל בחיפוש מייגע אחר מוביל הוגן, ממשיך במלאכת האריזה המסתכלת, עובר בשערוך כמות הציוד ובניסיון של המוביל לתמחר את העבודה, ומסתיים בדאגות לשלום הציוד שמועלה למשאית ובהגעתו ליעד בשלום.

יואל ברלין מכיר את זה מקרוב, אבל דווקא מהצד של המוביל. במשך שמונה שנים עבד בהובלות בארה"ב כדי לממן את לימודיו. אחרי חודשיים בתחום, הוא חסך וקנה משאית וחשב שבמקום להיות שכיר, הוא יוכל לעשות עבודה טובה יותר כעצמאי.

בתוך שמונה שנים כבר היו לו ארבע חברות הובלה בארה"ב בארבע ערים גדולות, דוגמת מיאמי ולוס אנג'לס. שם הוא גם הבין את הבעייתיות שיש בתחום, גם מהצד של המובילים - פער גדול בתמחור בין מה שהלקוחות אומרים שיש להם להוביל לבין מה שיש בפועל כשהמובילים מגיעים.

כך, הוא צירף לחזון את חברו גיא כהן והשניים החליטו להקים את MooVooZ, חברת אינטרנט שמנסה לגשר על הפערים בתחום ההובלות ולהקל על שני הצדדים - הלקוחות והמובילים - להשוות, לתמחר ולסייע בתהליך הלא פשוט הזה. על הדרך הם צירפו שני מייסדים נוספים - ניר ארזי וג'יבין ג'ורג' - שהאחרון יושב בהודו ומסייע בפיתוח בשלט רחוק.

שוק ההובלות מגלגל בארה"ב 16 מיליארד דולר בשנה, עם עלות הובלה ממוצעת של 1,600 דולר, בעוד שבישראל מדובר על שוק של 400 מיליון שקל בשנה ועלות הובלה ממוצעת של 1,100 שקל.

"הרעיון הוא להקל על שני הצדדים"

ב-MooVooZ, חברה שרשומה בארה"ב ופתחה נציגות בישראל לפני כחודשיים, מנסים לפשט את עולם ההובלות כמו שגט טקסי ואובר עשו לעולם המוניות או Expedia לעולם התיירות. "תעשיית ההובלות צריכה להשתכלל ולהפוך להיות יעילה, כך שאתה תוכל להזמין מוביל בלחיצת כפתור. אנחנו מפרקים את כל הליך התמחור לגורמים, כי יש שם הרבה קריטריונים - מרחק לבית, קומות, מעלית, פירוק והרכבת ריהוט, מספר עובדים ומשאיות שדרושות לעבודה ועוד", מסביר כהן.

"הרעיון הוא להקל על שני הצדדים. מצד אחד, הלקוחות לא תמיד יודעים להעריך את הציוד שזקוק להובלה, ומנגד אפשר ליפול על מובילים שנותנים לך בטלפון מחיר אחד ובפועל מתחילים להעלות מחירים על פירוק דלתות מקרר, למשל", אומר כהן. "מעבר לכך, כל הליך השוואת המחירים הוא בעייתי. אתה צריך להתקשר לשלושה-ארבעה מובילים ולחזור על אותו תהליך של להסביר איזה וכמה ציוד יש לך כדי לקבל מחיר ולהשוות למתחרים".

איך עובד השירות החינמי של MooVooZ? למשתמש יש אפשרות לבנות את רשימת ההובלה שלו באמצעות האתר או באמצעות אפליקציית Snap N'Move לאנדרואיד. שני השירותים מוצעים כרגע רק באנגלית, אך האפליקציה צפויה להיות מתורגמת בתקופה הקרובה. בניית הרשימה באתר נעשית בצורה ויזואלית, כשהמשתמש מכניס את המוצרים שהוא רוצה להוביל לתוך משאית וירטואלית, בעוד שבאפליקציה מצלמים בסטילס או בווידיאו את כל המוצרים בבית שאינם נכנסים לקופסה. בנוסף, צריך לציין על כל מוצר אם הוא צריך פירוק והרכבה או אריזה.

ומה לגבי ארגזים? המובילים לוקחים בחשבון טווח לגיטימי לדירה של 10-20 ארגזים, בעוד שהלקוח יודע שעל כל חמישה ארגזים נוספים, הוא משלם מחיר קבוע - למשל 50 שקל. "כך יש לו תחושת ודאות והוא יודע שלא ידפקו אותו אם מספר הארגזים בסיום האריזה יהיה גבוה יותר", מסביר כהן.

עם סיום הכנת רשימת הציוד להובלה, המשתמש מקבל השוואה של עשרות מובילים, כולל דירוגם על בסיס לקוחות קודמים, וכך יוכל לבחור את מי שנראה לו הכי משתלם. השירות זמין בישראל, במיאמי ובלוס אנג'לס. החברה גם מציעה Widget למובילים בארה"ב, שיכולים להוסיף את מערכת בניית רשימת הציוד וההזמנה לאתר שלהם.

מודל עסקי: החברה גובה עמלה נמוכה מכל הזמנה שמבוצעת דרכה.

משמעות השם: "רצינו לקרוא לעצמנו MooVoo, שדומה למילה Move, אבל כתובת האתר לא הייתה זמינה אז הוספנו Z".

MooVooZ

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: אפליקציה להשוואת והזמנת מובילים

מייסדים: גיא כהן, יואל ברלין, ניר ארזי וג'יבין ג'ורג'

היקף גיוס: מאות אלפי ד'

משקיעים: קרן ההון סיכון Altair ומשקיעים פרטיים

מספר עובדים: 11

אתר: moovooz.com