בעקבות הפיגוע: הכנסת מצמידה אבטחה לפייגלין

בנוסף, ביקש אדלשטיין מגריף לתת מענה לכל ח״כ, מימין ומשמאל, שמרגיש מאויים ושהגורמים המקצועיים מעריכים שיש חשש לפגיעה בהם

משה פייגלין / צילום: איל יצהר
משה פייגלין / צילום: איל יצהר

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הנחה את קצין הכנסת, תת-ניצב יוסף גריף, להעמיד אבטחה צמודה לח״כ משה פייגלין החל מהיום ולא באופן לא סדיר, כפי שנעשה עד היום.

בנוסף, ביקש אדלשטיין מגריף לתת מענה לכל ח״כ, מימין ומשמאל, שמרגיש מאויים ושהגורמים המקצועיים מעריכים שיש חשש לפגיעה בהם. כמו כן, הורה אדלשטיין לקצין להיות בקשר הדוק ורציף עם כל גורמי הביטחון והמודיעין באשר לאיומים על חיי הח״כים.

הבוקר, בפעולה מהירה, השב"כ עלה על עקבותיו של היורה ביהודה גליק והימ"מ פגע בו והרג אותו. ההרוג, מועתז חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, התגורר ליד סילוואן. על פי הפלסטינים, מדובר באסיר משוחרר ששהה 11 חודשים בכלא הישראלי.

בתום דיון הערכת מצב שקיים הלילה ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר הביטחון יעלון, השר לביטחון פנים אהרונוביץ' וראש השב"כ יורם כהן, הוחלט כי מהלילה ייסגר הר הבית לכניסת מתפללים יהודים וערבים כאחד - עד להודעה חדשה.

במקביל, תתגבר המשטרה את כוחותיה בבירה. יחד עם זאת, דוחה מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי את הטענות שנשמעו ממקורביו של גליק שלפיהן ברשויות אכיפת החוק התעלמו מהאיומים על חייו של פעיל הימין, וטוען כי לא התקבלו תלונות על איומים שכאלו.