הסרט של קלטורה: בדרך לאקזיט ישראלי של מאות מיליונים

החברה שמפתחת מערכת לניהול וידאו גייסה השנה 47 מיליון דולר ■ המנכ"ל: "המערכת שלנו מצליחה לתת בראש לחברות מאוד גדולות"

רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה / צילום: איל יצהר
רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה / צילום: איל יצהר

שנת 2014 חייכה אל קלטורה (Kaltura): בתחילת השנה גייסה החברה 47 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות של SAP, במאי היא רכשה את חברת Tvinci בעשרות מיליוני דולרים ועד סוף השנה היא תכפיל את מצבת העובדים שלה לכדי 400 איש.

"בהחלט הייתה שנה מצוינת ואנחנו ממשיכים לגדול, אפילו מעבר לציפיות שלנו", מודה רון יקותיאל, מנכ"ל ואחד ממייסדי קלטורה, שמפתחת מערכת לניהול והגשת תוכני וידאו. "הרכישה של Tvinci הייתה משמעותית עבורנו והכניסה אותנו לעולם של טלוויזיה מקוונת ועבודה מול חברות טלקום כמו סלולר, אינטרנט וחברות לוויין. התכוונו להיכנס לתחום הזה, אבל בעקבות רכישת Tvinci הספקנו לסגור עסקאות שאף אחת מהחברות לא הייתה מצליחה לבצע לבד".

לזירת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2014

אחת העסקאות שנסגרו היא מול ענקית הכבלים הגרמנית Kabel Deutschland. "זה מאשש שלקלטורה, יחד עם Tvinci, יש את פלטפורמת הטלוויזיה המקוונת המובילה בעולם", אומר יקותיאל, "הייתה הבנה בינינו לבין Tvinci שהרכישה היא לא אקזיט גדול עבורם אלא נקודת אמצע של מה שהם התחילו לבנות".

בקלטורה מייחסים חשיבות רבה לעולם הטלוויזיה המקוונת. "כל חברות הסלולר והטלקום עוברות לספק שירותי טלוויזיה בענן. זה שוק עם פוטנציאל של מיליארדי דולרים. אנחנו מחליפים ומנצחים מערכות של ענקיות כמו סיסקו ואריקסון. זה לא מקום של סטארט-אפים וחברות קטנות והמערכת שלנו מצליחה לתת בראש לחברות מאוד גדולות", אומר יקותיאל.

עולם הטלוויזיה המקוונת הוא לא השוק היחיד שבו פועלת קלטורה באמצעות פתרונות הווידאו שלה וגם בעולם החינוך והאנטרפרייז היא ממשיכה לשמש ספק שירות מוביל.

מעבר לשלושת השווקים הללו, יקותיאל מזהה פוטנציאל דווקא אי שם בענן. "אנחנו מנהלים מגעים עם ספקי שירותי ענן גדולים ומזהים שם הזדמנות אסטרטגית", הוא אומר, "הרעיון הוא לאפשר לחברות הללו להציע מגוון שירותי וידאו".

שיתוף פעולה הוא רק קצה הקרחון במקרה הזה. כששחקניות בסדר גודל של גוגל, אמזון, מיקרוסופט ו-IBM משחרות לפתחם של פתרונות שייתנו ערך מוסף לשירותי הענן שלהן, כמו שירותי VOD, שיחות וידאו ועוד, שיתוף פעולה עם קלטורה יכול להיות רק ההתחלה. "זה פוטנציאל אסטרטגי חזק, שיכול גם להיגמר ברכישה. קלטורה מהווה עבור חברות כאלה השקעה מספיק גדולה. אם בענן 90% מהפעילות הולכים להיות וידאו - לפי מחקרים שנעשו לאחרונה - אז בעולם כזה השווי של טכנולוגיה רחבה, חדשנית ומשפיעה בתחום הווידאו הוא מאוד גדול. זה המקום שבו חברה כמו שלנו יכולה לעשות אקזיט של מאות מיליוני דולרים.

"כבר ב-2008, כשכתבתי את התוכנית העסקית לשנים הבאות של קלטורה, ציינתי ששחקני ה-Cloud יכולים להיות שותפים לפעילות או רוכשים פוטנציאליים. עכשיו רק צריך לחכות ולראות איך השיחות עם השחקנים בשוק התחרותי הזה יבשילו", אומר יקותיאל.

תחום פעילות: פלטפורמת קוד פתוח לניהול והגשה של תוכני וידאו

מייסדים: רון יקותיאל (המנכ"ל), ד"ר מיכל צור-שלו, ד"ר שי דוד וערן איתם

שנת הקמה: 2006

מספר עובדים: כ-400

גיוסי הון: 110 מ' ד'

משקיעים: SAP Ventures, Mitsui, אינטל קפיטל, ,Nokia Growth Partners, Gera Ventures ואחרים