הטיפ היומי: האג"ח המומלצות של ענקית הביטוח מאיטליה

ראש דסק מחקר בנקאות פרטית ובינלאומית בלאומי שוקי הון ממליץ לרכוש את האג"ח הנחותות של חברת ג'נרלי

חברת Generali האיטלקית / צילום: בלומברג
חברת Generali האיטלקית / צילום: בלומברג

חברת Generali האיטלקית היא אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם, הנסחרת במילאנו (סימול: G:IM) בשווי של כ-25 מיליארד אירו.

המלצתנו היא לרכישת אג"ח נחותות מסוג שטר הון צמית שלה, באירו ובפאונד. מועד הקריאה הראשון (במחיר 100) בשני הניירות חל ביוני 2016, עם אפשרות קריאה בכל רבעון מתאריך זה.

כללי הרגולציה של חברות הביטוח, Solvency, קובעים מינימום יחס של 100%. ברבעון השני עמד היחס בחברה על 162%, והוא נמצא במגמת עלייה.

בשנים שלאחר משבר 2008-2009 הונהגו צעדי צנע בגוש האירו, שהביאו להאטה בפעילות הכלכלית ולירידה באינפלציה, ומאידך להורדת המינוף ולשיפור במאזני המדינות, החברות והפרטיים.

הסדרה באירו היא בהיקף כ-1.3 מיליארד אירו. הריבית הקבועה עד מועד הקריאה הראשון היא 5.317%. במקרה שהנייר לא ייקרא במועד הראשון, הריבית תשתנה לרבעונית ותשולם על בסיס אירובור 3 חודשים בתוספת של 210 נ"ב. מחיר השוק עומד על 102.5, תשואה ל-call של 3.9%.

עבור הסדרה בפאונד, שהיקפה 700 מיליון פאונד, הריבית הקבועה עד מועד הקריאה הראשון עומדת על 6.214%. במקרה שהנייר לא ייקרא, הריבית תשתנה לרבעונית ותשולם על בסיס ליבור פאונד ל-3 חודשים בתוספת 208 נ"ב. מחיר השוק עומד על 101.2, תשואה ל-call של 5.4%.

שתי האיגרות מדורגות אצל הסוכנויות הגדולות בדירוג BBB/Ba1/BBB מינוס. להערכתנו, יש סבירות גבוהה לקריאה של שני הניירות במועד הראשון.

נציין שדירוג החוב של איטליה הופחת מספר פעמים מ-2008 (באחרונה ביולי 2013, על ידי S&P, ל-BBB). לפיכך, גבר החשש מהורדת הדירוג של החברה. לרוב, במקרי הורדות דירוג, התמריץ לקריאה מוקדמת יורד; אך במקרה של ג'נרלי לא רק שהדירוג לא ירד, אלא שבמארס 2014 הוא אף עלה ל-A מינוס (מעל הדירוג של איטליה) לאג"ח הבכירות, ול-BBB מינוס לאג"ח הנחותות.

נדגיש, עם זאת, שאפשרות הקריאה נתונה בידי המנפיק בלבד, ותמיד קיימת הסתברות ל"הפתעה" לא רצויה.

*** עופר הלל, ראש דסק מחקר בנקאות פרטית ובינלאומית, לאומי שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם