ההתקדמות באינטרנט של הדברים: מגלולות עד פרות

בפאנל על אינטרנט של הדברים (Internet of Things) בכנס ג'רני דיברו היום דניאל שרייבר מחברת פאוארמט הישראלית-אמריקאית, דיוויד ג'נסן מארנסט אנד יאנג, אבנר גורן מ-Texas Instrumenst ועוד

דניאל שרייבר מחברת פאוארמט הישראלית-אמריקאית פתח היום (ה') את הפאנל על אינטרנט של הדברים (Internet of Things) בכנס ג'רני וסיפר במצגת שלו כי לא מדובר רק במשקפיים החכמים של גוגל או בשעון החכם של אפל. "אני מאמין שהאינטרנט של הדברים זה דווקא לקחת תעשיות שלא נגעו בהן באמצעות האינטרנט ולהביא אותן לתחום הזה", אמר שרייבר.

אחת הדוגמאות שהוא הראה במצגת שלו היא של פרות. פרות אמנם לא קשורות למוצרי טכנולוגיה חכמים, אך שרייבר סיפר על חברה שהמציאה גלולה מיוחדת עם חיבור לאינטרנט שהפרות בולעות והיא נשארת בתוך הגוף שלהן כל חייהן ומשדרת החוצה נתונים על הבריאות והיעילות של הפרות.

"הפרות מחוברות לענן ולאינטרנט ומאפשרות לחקלאי לעקוב אחריהן. עם כל כך הרבה פרות, הרעיון הזה יכול להיות חברה של מיליארד דולר", אמר שרייבר. דוגמה נוספת שהוא הביא היא של חברת GlowCap, שבאמצעות האינטרנט של הדברים, יודעת לזהות מתי משתמש לוקח את הכדורים שלו ויודע להתריע באמצעות קול או הודעות אם הוא לא לקח את הגלולות שלו בזמן.

הפאנל, בהנחייתו של אייזק הילל מקרן פיטנגו, עסק באיך החדשנות מתחברת לעולם האינטרנט של הדברים. "אנחנו רק בתחילת העידן של האינטרנט של הדברים", אמר דיוויד ג'נסן מארנסט אנד יאנג. "המנכ"ל של סיסקו אמר לאחרונה שרק אחוז אחד מהדברים שיכולים להיות מחוברים לאינטרנט מחוברים כרגע". גם הנרי ברודני מ-IBM טען כי "אלה רק הצעדים הראשונים. גם בחברות הגדולות יותר, אנטרפרייז, מסתכלים מקרוב על הנושא. גם בארגונים מבינים שהזמינות של המידע גדולה יותר מבעבר".

אבנר גורן מ-Texas Instrumenst הסכים. "יש התקדמות משמעותית בתחום ואנחנו עדיין בשלב כלשהו של המסע. פעם היו מגבלות כמו טכנולוגיה או עלויות של מוצרים. בעבר זו לא הייתה משימה קלה לקחת סנסור ולחבר אותו לענן. בהאקתון שעשינו לפני כשבוע לקח לצוותים שעה לעשות את זה. זה מאפשר למפתחים להתמקד בפיתוח ובפתרונות ולא בחיבור הטכני".

עומרי יופה מהסטארט-אפ LifeBEAM, סיפר על הקשיים של סטארט-אפ בתחום. "אתה לא יכול לדבר עם קרנות הון סיכון בישראל כמעט שמוכנות לקחת את הסיכון. מצד שני, כחברה קטנה אנחנו יכולים לקחת שבבים ותקשורת שחברות גדולות עושות ולעשות איתם דברים מגניבים למשתמשים".

אורי שעשוע מהסטארט-אפ Neura סיפר כי על אף ההתלהבות כיום מצמידי ניטור דוגמת fitbit, "הצמידים הללו ייעלמו. אנחנו נמשיך ללבוש תחתונים, חולצות ומכנסיים כשהסנסורים יהיו בתוכם", הוא אמר.

ערן וגנר מקרן ג'מיני ישראל התייחס לדבריו של שעשוע על הצמידים והמוצרים הקיימים: "אם יש לך צמיד שאתה צריך להטעין שוב ושוב או קולר לכלב שאתה צריך להטעין פעם בשבוע אז זה מאוד ראשוני ובעייתי עבור התעשייה הזו".

יופה התייחס גם לכמויות המידע שהאינטרנט של הדברים מייצר: "אנחנו מוצפים במידע. לא מעניין אותי מה הטמפרטורה באמבטיה או במוסך שלי או מה קצב פעימות הלב שלי, אני מחפש פידבק איך לחיות טוב יותר ואיך להיות יעיל יותר. אנחנו עדיין לא שם לגמרי".

אבנר גורן מ-IBM סיכם והתייחס לתחום טרנדי אחר כיום בעולם ההיי-טק מלבד האינטרנט של הדברים - סייבר. "אין ספק שהאינטרנט של הדברים מייצר בעיות של אבטחה. צריך לחשוב מראש איך מאבטחים את זה, במיוחד כשזה נוגע לארגונים ולא רק למשתמשי קצה".