ההמלצות החמות: 7 מניות הדיבידנד הכי טובות בדאו ג'ונס

הנה רשימה של מניות של חברות הפועלות בתחומים שונים ומחלקות דיבידנד באופן עקבי

בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock
בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock

המיני-טלטלה שאחזה בשווקים לאחרונה הזכירה שוב למשקיעים ששוק המניות לא עולה תמיד ושכדאי להחזיק בתיק ההשקעות מניות יציבות, רצוי כאלה שמחלקות דיבידנד בצורה סדירה.

באתר "קיפלינגר" ביצעו ניתוח של 30 מניות הבלו-צ'יפ (מדד הדאו ג'ונס) ו"זיקקו" את 7 מניות הדיבידנד הכי טובות שם.

הם חיפשו מניות שעונות על 2 קריטריונים עיקריים: היסטוריה מוכחת של הגדלת דיבידנד מצד החברה ובנוסף תחזית עסקית מספיק איתנה שתאפשר לחברה להמשיך לחלק דיבידנדים בעתיד.

הנה 7 המניות המומלצות:

UnitedHealth Group (סימול: UNH) - תשואת דיבידנד של 1.6% וגידול של 119% בחלוקת הדיבידנד השנתי בחמש השנים האחרונות. רק ביוני האחרון הקפיצה החברה את היקף חלוקת הדיבידנד שלה בשיעור מדהים של 34%.

מיקרוסופט - תשואת דיבידנד של 2.7%. בחמש השנים האחרונות הגדילה מיקרוסופט את הדיבידנד שלה ב-19% בממוצע בשנה. לאחר שנים שבהן המניה הייתה חבוטה, בשנתיים האחרונות היא התעוררה וזינקה ב-73%.

הום דיפו (סימול: HD) - תשואת דיבידנד של 1.9% וקצב שנתי של 16% בהגדלת הדיבידנד בחמש השנים האחרונות. החברה הימרה בהצלחה על התאוששות שוק הנדל"ן בארה"ב ומעריכה כי המגמה החיובית תימשך. היא חזרה השנה על היעד ארוך-הטווח שלה לאמץ מדיניות של חלוקת מחצית מהרווחים כדיבידנד באופן קבוע.

נייקי - תשואת דיבידנד של 1% והגדלת היקף החלוקה בקצב שנתי של 14% בשנים האחרונות. המניה אמנם לא זולה מבחינת מכפיל הרווח שלה (מכפיל של 26 על הרווח החזוי השנה), אולם אנליסטים מצפים לצמיחה חזקה של 21% השנה כך שישנו "סיפור צמיחה" טוב בנייקי.

3M - תשואת דיבידנד של 2.3% ושיעור הגדלת דיבידנד של 11% בקצב שנתי בשנים האחרונות. אם יש חברה שיש לה מסורת של הגדלת דיבידנד - זו 3M. מדוע? כי החברה מגדילה באופן שיטתי את הדיבידנד שלה ב-56 השנים האחרונות.

אקסון מובייל - תשואת דיבידנד של 2.9% והגדלתו ב-10% בשנה בממוצע ב-5 השנים האחרונות. למעשה, אי אפשר לדבר על מניות דיבידנד בלי לדבר על מניה מתעשיית הנפט. אקסון מובייל היא חברת הנפט הגדולה בעולם ולמרות הירידה במחיר הנפט בשבועות האחרונים אין שום סיכוי שתזרימי המזומנים האדירים בתחום זה ייעלמו בעתיד הנראה לעין.

United Technologies (סימול: UTX) - תשואת דיבידנד של 2.2% והגדלתו ב-9% בקצב שנתי בשנים האחרונות. החברה הגדילה את חלוקת הדיבידנד באופן עקבי ב-19 השנים האחרונות - כולל בתקופות מיתון.