משרד החינוך בזבז יותר ממיליון שקל על... אוכל

עוד הוצאות של משרד החינוך: 11 אלף שקל על חומרים לבניית סוכה, ריהוט ללשכות השר והמנכ"לית ב-84 אלף שקל ומאות אלפים על נסיעות לחו"ל

השר שי פירון /  צילום: אוריה תדמור
השר שי פירון / צילום: אוריה תדמור

לא פחות משלושה שרים, סגן שר, ומנכ"ל אחד התקינו בשנת 2013 מקרר ברכב הממשלתי הצמוד שלהם. מדובר בשר החינוך שי פירון, שר המדע יעקב פרי, סגן שר האוצר מיקי לוי, שלושתם מ"יש עתיד" שחקקה על דגלה את הפוליטיקה החדשה, וכן שרת הקליטה סופה לנדבר ("ישראל ביתנו") ומנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן. ההוצאה אמנם נמוכה יחסית, ונעה בין 3,500 ל-5,475 שקל, אולם גורמים בממשלה הודו כי על רקע יוקר המחייה המאמיר בישראל, מדובר בהתנהלות שמשדרת ניתוק.

מדוחות ההתקשרות של משרדי הממשלה השונים עם ספקים חיצוניים עולה כי חיסכון אינו בהכרח אחד המאפיינים הבולטים. מנתונים שפרסמה התנועה לחופש המידע בסוף השבוע עולה כי במשרד החינוך למשל, עמדה ההוצאה על אוכל וכיבודים על למעלה ממיליון שקל בשנת 2013, מתוכם כ-28 אלף שקל עבור "כיבוד השר במזנון הכנסת", 6,266 שקל בעבור כריכים לישיבות השר פירון ומנכ"לית המשרד מיכל כהן ו-950 אלף שקלים עבור "אירוח וכיבודים" לישיבות במשך שמונה חודשים בלבד.

בנוסף, התשלום על הכיבוד בטקס חילופי המנכ"לית עלה כמעט 10,000 שקל, כיבוד לחדר מצב בשבוע תרגיל "עורף איתן" שעמד על 5,500 שקל, כיבוד לטקס הרמת כוסית לפסח בהשתתפות השר בעלות של 6,600 שקל, בטקס ראש השנה עמדה ההוצאה על כיבוד על 9,800 שקל ועבור מטה פתיחת שנת הלימודים הוזמן כיבוד בשווי 12 אלף שקל. במשרד החינוך לא ידעו להסביר את גובה ההוצאה במזנון הכנסת לנוכח העובדה שחשבת המשרד מאשרת הוצאה עד לסכום של 700 שקל לחודש.

היד הקלה על האוכל מתחרה רק בזו שאחראית על הזמנת רהיטים חדשים. מהדוחות עולה כי ימים ספורים לאחר כניסתם לתפקיד הזמינו פירון ומנכ"לית המשרד כיסאות, ארונות ורהיטים אחרים בשווי של 84 אלף שקל עבור לשכותיהם של השניים. שירותי הלינה של השניים ושל סגן שר החינוך אבי וורצמן במלונות שונים בירושלים וכפר המכביה עלו למשלם המיסים כ-70 אלף שקל נוספים. כל זה מתייחס רק למחצית השניה של שנת 2013.

הדוחות מגלים גם כמה עלו הטיסות לחו"ל של שר החינוך ואנשי משרדו. בשנת 2013 עמדה ההוצאה על טיסות לאנשי משרד החינוך והשר על למעלה מ-500 אלף שקל, ובהן 11 טיסות, שלוש מהן לפולין: באוקטובר טס השר בעלות של 56 אלף שקל, באפריל עמדה ההוצאה על 24 אלף שקל, וביולי טס נהנה השר גם משירותי VIP בשדה התעופה בעלות של 1,000 שקל. נסיעתו בנובמבר לארה"ב של השר עמדה על 30 אלף שקל למשלם המיסים.

עוד עולה כי שתי מסיבות עיתונאים שקיים שר החינוך, בהפרש של יום אחד בלבד זו מזו עלו 30 אלף שקל בעבור שכירת ציוד עבורן.

התקשרויות בולטות נוספות: 388 אלף שקל שולמו עבור כתיבת חידון התנ"ך למבוגרים, 10,000 שקל הוצאו על התקנת מזוזות, חומרים לבניית סוכה נרכשו ב-11 אלף שקל, וביקור קבוצת הכדורגל של ברצלונה בשנה שעברה עלה מיליון שקל מתקציב משרד החינוך.