ניודים באוקטובר: גולן מוביל בדרך ל-600 אלף לקוחות

גולן טלקום גייסה 13,300 לקוחות, לעומת 7,600 לקוחות בלבד בהוט מובייל ■ פרטנר ממשיכה לאבד יותר מנויים מפלאפון וסלקום כבר כמה חודשים ברציפות

מיכאל גולן / צילום: דור מלכה
מיכאל גולן / צילום: דור מלכה

נתוני ניידות המספרים בסלולר בחודש אוקטובר 2014 לא הושפעו יתר על המידה מחגי תשרי, והיקף הניודים בשוק לא הואט. כמו במרבית חודשי השנה האחרונה, גולן טלקום המשיכה להוביל את טבלת הניודים; החברה רואה בבירור את המספר 600 אלף לקוחות, כנראה כבר בחודש הבא. כיום לחברה יש 590 אלף לקוחות, ואם לא יהיו שינויים בחודשיים הקרובים, ניתן להעריך כי גולן תהיה החברה שגייסה הכי הרבה לקוחות גם השנה.

את אוקטובר סיימה גולן עם גיוס נטו של 13,300 לקוחות, לעומת 7,600 לקוחות בלבד בהוט מובייל. כרגיל, האחרונה מגייסת קצת יותר לקוחות מאשר גולן, ואולם בשורה התחתונה היקף הנטישות ממשיך להכות בה.

נדגיש כי הנטישות בהוט נרשמות גם מחברת מירס - אבל זו נטישה שכבר אינה משמעותית בהשפעתה, ומרבית הנוטשים הם של הוט מובייל עצמה. מכאן שבעיית השירות והתדמית השלילית של הקבוצה ממשיכות להשפיע על שיעור הנוטשים, והמאמצים הגדולים שהחברה עושה כדי להתמודד עם הבעיה הזו עדיין לא מניבים פירות.

בגזרת המפעילים הוותיקים, נראה כי פרטנר ממשיכה לאבד יותר מנויים מאשר פלאפון וסלקום, והתופעה כבר נמשכת כמה חודשים ברציפות. פרטנר גם מגייסת מספר נמוך יותר של לקוחות, וככל הנראה הדבר נובע מכך שהיא מוכרת במחיר גבוה יותר מפלאפון וסלקום. האחרונה מאבדת הכי הרבה מנויים בשוק, ואחריה פלאפון, כאשר פרטנר מאבדת הכי פחות - אך בגלל שגייסה פחות מנויים, יוצא שבמונחי נטו היא החברה הכי ננטשת באוקטובר.

כבר די ברור שהניודים בשוק הסלולרי הם בבחינת גלגל מסתובב, שכן ניתן לראות בבירור שישנם כמה עשרות אלפי לקוחות שבאופן קבוע עוברים מחברה לחברה רק במסגרת של מבצע, או שמדובר במנויי פרי-פייד שההכנסה הממוצעת מהם נמוכה, ולחברות לא כדאי להשקיע בשימורם.

אצל המפעילים הווירטואליים התמונה ממשיכה להיות עגומה במיוחד. יופון ממשיכה לאבד מנויים למרות המחירים הנמוכים, ולמרות חבילת הדאטה הגדולה שהיא מציעה (8 גיגה). המעבר שלה לשימוש ברשת פלאפון עדיין לא מחולל את השינוי המיוחל, וכנ"ל אצל רמי לוי, שבאוקטובר לא איבד מנויים אמנם, אבל באופן כללי מדובר אצלו בתחום לא משמעותי שגם לא צומח.

ניודים בסלולאר אוקטובר
 ניודים בסלולאר אוקטובר