פרגרין מכרה כשליש מאחזקותיה בניאו-ואסק לפידליטי ב-12 מ' ד'

העסקה בוצעה לפי מחיר של 6 דולר למניה, פרמיה של 1.6% על מחירה בבורסה

קרן ההון סיכון הישראלית פרגרין (Ventures Peregrine), המתמחה בהשקעות במיזמים בשלבים מוקדמים, מכרה כשליש מאחזקותיה בחברת המכשור הרפואי ניאו-ואסק (Neovasc) לחברת ההשקעות פידליטי (Fidelity Select Medical Equipment & Systems Portfolio) תמורת 12 מיליון דולר.

העסקה בוצעה לפי מחיר של 6 דולר למניה, פרמיה של 1.6% על מחירה בבורסה אתמול. ניאו-ואסק נסחרת לפי שווי של 315 בנאסד"ק, ועלתה ב-87% בשנה האחרונה.

מדובר באקזיט קטן, אך משמעותי עבור פרגרין שהשקיעה בניו-ואסק מהקרנות פרגרין 1, שהיקפה 15 מיליון דולר ופרגרין 2, שהיקפה 27 מיליון דולר.

ניאו-ואסק הוקמה ממיזוג של שתי חברות של פרגרין, ניאו-ואסק המקורית ו-B-Balloon עם חברת Medical Ventures. את המיזוג הוביל ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר טבע לשעבר ומנכ"ל ובעל השליטה באופקו, שהוא גם משקיע בפרגרין. פרוסט משקיע בחברה הממוזגת אישית וכן דרך אופקו.

לחברה הממוזגת שלוש משפחות מוצרים: סטנט ייעודי לווריד המנקז דם מהלב ("הווריד הנבוב"), מוצר שהשלים לאחרונה ניסוי גדול באירופה, בתוצאות יפות; מערכת עגינה לציוד קרדיולוגי לעורקים; ומוצר חלום - מערכת להחלפה של מסתם הלב המיטראלי, הנמצא גם הוא בניסויים. מטה החברה נמצא בקנדה, אך יש לה פעילות פיתוח בישראל.

"אנחנו מאמינים מאוד בניאו-ואסק, ולכן מכרנו היום רק שליש מאחזקתנו בחברה", אומר איל ליפשיץ, שותף מייסד בפרגרין. "אנחנו מאמינים כי זהו מודל מאוד נכון של הקמה של חברות מכשור רפואי, כאשר אחד המוצרים של החברה כבר רושם מכירות, ומוצר אחד או שניים נוספים הם מוצרי חלום שיכולים להעלות את ערכה של החברה במהירות ובחדות, אם יצליחו בניסויים. ייתכן ונמזג חברות נוספות שלנו עם חברות אחרות מבית או מחוץ, על פי במודל הזה".