קרנית פלוג: "לא יהיה מנוס מהעלאת מסים"

בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמרה הנגידה כי "יש פער בינינו לבין המדינה הממוצעת ב-OECD של 120 מיליארד שקל, שהם כ-10% תוצר"

קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ
קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ

אין מנוס מהעלאת מסים, באמצעות ביטול פטורים או בדרכים אחרות, כך אמרה היום (ג') נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

לדברי פלוג, "ההוצאה האזרחית נמוכה בערך ב-10% יחסית למדינה הממוצעת ב-OECD. העובדה היא שיש לנו חוסרים גדולים בכל התחומים האלו, שיש עליהם קונצנזוס רחב. אם יש פער בינינו לבין המדינה הממוצעת של 120 מיליארד שקל, שהם כ-10% תוצר, אז זה פער עצום. בכדי לתת מענים לחלק מהנושאים האלה בצורה סבירה לא יהיה מנוס מלהגדיל את ההוצאה הציבורית והמשמעות היא גם העלאת מיסים. ללא איזושהי עלייה, אם באמצעות הפחתת פטורים או באמצעות העלאת שיעורי המס הממשלה לא תוכל לתת מענה לנושאים החשובים והמוצדקים שעלו".

אתמול אמרה הנגידה בכנס כי בנק ישראל ממשיך לבחון את הצורך בשימוש בכלים מונטריים של הקלה כמותית. "הכלי הסטנדרטי של המדיניות המוניטרית, אני מתכוונת כמובן לריבית, קרוב למיצוי, וכפי שהודענו, אנו בוחנים את הצורך בשימוש בכלים שונים כדי להשיג את מטרות המדיניות, תוך שאנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בסביבת האינפלציה, בפעילות, בכלכלה העולמית ובשער החליפין. בנק ישראל מחויב לעמידה ביעד האינפלציה ולתמיכה בפעילות הכלכלית, כפי שמוגדרים יעדיו בחוק", אמרה.