סבירות של 86% לעלייה של כ-7% במדד S&P 500 בקרוב

כך עפ"י נתונים שאסף ברקליס מאז שנת 1928 אחרי בחירות האמצע ■ פסגות: תוצאות הבחירות יתמכו בשווקים בתקופה הקרובה.

ניצחון הרפובליקנים בבחירות האמצע / צילום: רויטרס
ניצחון הרפובליקנים בבחירות האמצע / צילום: רויטרס

ניצחון הרפובליקנים בבחירות האמצע בארה"ב יספק רוח גבית לשוקי המניות - כך מעריכים בבית ההשקעות פסגות. בברקליס אספו נתונים שמראים כי יש סיכוי גבוה מאוד לתשואה חד-ספרתית גבוהה בשוק האמריקאי בחודשים הקרובים.

"התוצאות צפויות לתמוך בשווקים בטווח הקרוב, ביחד עם התוצאות החיוביות מעונת הדוחות והשיפור הכללי בכלכלת ארה"ב כפי שבא לידי ביטוי בנתונים המאקרו-כלכליים", כותב גיא בית אור, כלכלן שווקים גלובלים במחלקת המקרו של פסגות. "עם זאת, עלייה מחודשת במחלוקת סביב התקציב ותקרת ההוצאה עשויה לפגוע בסנטימנט בהמשך. למרות זאת, אנו מעריכים כי הרפובליקאים יזהרו מלהיות קשוחים מדי שכן הזיכרון מההשבתה בשנה שעברה עדיין טרי והם לא היו רוצים לסכן את הסיכויים שלהם בבחירות לנשיאות בעוד שנתיים".

משמעות הבחירות היא שבשנתיים הקרובות יהפוך הנשיא ברק אובמה ל"ברווז צולע" ולמעשה כל חקיקה תצטרך לעבור דרך הרפובליקנים.

"רוב המשקיעים והמגזר העסקי יקבלו זריקת עידוד מתוצאות אלו, שכן סדר היום הרפובליקני נחשב כמיטיב עם המגזר העסקי", כותב בית אור. "כעת, המשקיעים יישאו עיניהם לפעולות הרפובליקנים בנושאי האנרגיה (קידום הנחת צינורות גז ונפט, הסרת חסמים על יצוא אנרגיה ועוד), התקציב ותקרת ההוצאה וסביב נושא המיסוי על מכשירים רפואיים (אחת מנקודות המחלוקת העיקריות בין הרפובליקנים והדמוקרטים סביב רפורמת הבריאות של אובמה)".

בית אור מדגיש נתונים שאסף בנק ההשקעות ברקליס על תגובת השוק האמריקאי אחרי בחירות אמצע מבחינה היסטורית, נתונים שמראים כי המניות בד"כ עולות אחרי הבחירות ללא קשר לזהות המנצח. למעשה, מאז 1928, מדד ה-S&P 500 הניב תשואה חציונית של 7% בשלושת החודשים לאחר הבחירות, עם תשואה חיובית ב-86% מהפעמים.