מנכ"ל סברה לשעבר, רונן זוהר, לא יצטרף לבנק לאומי

תפקיד ראש מערך השיווק בבנק לאומי נותר פנוי ■ לפי הערכות, הסיבה לכך היא שהצדדים לא הצליחו לגבש הסכמה לגבי מסגרת התפקיד בבנק

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי

תפקיד ראש מערך השיווק בבנק לאומי נותר פנוי. באוגוסט פורסם ב"גלובס" כי מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח מנהלת מגעים עם רונן זוהר, לשעבר מנכ"ל סברה מקבוצת שטראוס, לצירופו לבנק לתפקיד זה. ואולם נראה כי על אף השיחות המתקדמות בין הצדדים, בסופו של דבר זוהר לא יגיע אל הבנק. לפי הערכות, הסיבה לכך היא שהצדדים לא הצליחו לגבש הסכמה לגבי מסגרת התפקיד בבנק.

ככל הידוע, לא נמצא עדיין מי שצפוי לאייש את התפקיד בזמן הקרוב. הסיבה לכך היא שרוסק עמינח מכוונת גבוה, ומעוניינת למנות בכיר מהמגזר העסקי. כך לדוגמה, זוהר כיהן ב-7 השנים האחרונות כמנכ"ל סברה, החברה המשותפת של שטראוס גרופ ופפסיקו בתחום הסלטים בארה"ב שנחשבת סיפור הצלחה.

עם זאת, לא יהיה לרוסק עמינח קל לגייס מישהו בכיר בדרגת מנכ"ל, הואיל ובכל זאת מדובר בתפקיד של סמנכ"ל בבנק, ולא מדובר בקרש קפיצה שיכול להוביל אותו לתפקיד של מנכ"ל בנק בהמשך. תפקיד ראש מערך השיווק בבנק לאומי אינו מאויש זה חצי שנה בקירוב, מאז עזב את התפקיד אבירם כהן. בבנק התלבטו האם להביא דמות המגיעה מעולם השיווק או מתחום הדוברות שממנו הגיע כהן. בסופו של דבר נראה כי רוסק עמינח תתמקד במציאת מנהל בעל ניסיון מתחום השיווק.

לבנק לאומי יש לא מעט אתגרים בתחום השיווק. מחד גיסא, הבנקים נחשבים משווקים ומפרסמים גדולים מאוד במשק; מאידך גיסא, הם נמצאים תחת ביקורת ציבורית ותקשורתית חריפה, בעיקר מאז שהחלה המחאה החברתית לפני 3 שנים, על כך שהם נהנים מחוסר תחרות בענף וגובים מהציבור מחירים גבוהים. כמו כן, התחרות בין הבנקים גדלה בשנים האחרונות, ואחוז הנטישה של הלקוחות אמנם נמוך ומוערך ב-7% בלבד, אך כפול לעומת מה שהיה נהוג עד לפני שנים ספורות.