רווחי דלתא עלו ב-9%; "עסקת המשביר - לא על הפרק"

סמנכ"ל הכספים יוסי חגג: "אנחנו מחפשים לרכוש מותגים גלובליים שאיתם אפשר יהיה לצמוח"

יצרנית בגדי ההלבשה התחתונה דלתא ממשיכה לצמוח. בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה אמש (ג') החברה שבשליטת אייזיק דבח, הציגה דלתא שיפור של 4% במכירותיה, שהצטברו ל-267 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה לתקופה זו קפץ כמעט ב-9% והתקרב ל-14 מיליון דולר.

בסיכום רבעוני הציגה דלתא שיפור ברווח הגולמי והתפעולי, ולצד זאת נהנתה החברה גם מהכנסות של 1.1 מיליון דולר מעסקאות מט"ח, לעומת הוצאות של כ-800 אלף דולר בסעיף זה ברבעון המקביל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו הכנסות דלתא ב-5% ל-755 מיליון דולר, והרווח עלה ב-17% ל-33 מיליון דולר.

פילוח הפעילויות של דלתא לפי אזורים לתקופת הרבעון השלישי מראה כי השוק האמריקאי, האחראי ליותר ממחצית המחזור של דלתא, נהנה מתקופה חיובית, והמכירות בו צמחו ב-5% ל-150 מיליון דולר.

הפעילות בישראל בולטת בתקופת הרבעון השלישי, עם קפיצה של 16% במכירות, שהגיעו ל-31 מיליון דולר. גם בשוק האירופי הצליחה דלתא להציג מגמה חיובית, ולצמוח ב-5% ל-42 מיליון דולר. נקודת החולשה הרבעונית הייתה המכירות בגרמניה, שנחלשו ב-5% ל-43 מיליון דולר.

יוסי חגג, סמנכ"ל הכספים של דלתא, אמר היום (ד') כי "אנחנו מרוצים מהתוצאות. אפשר לראות שביצועי החברה טובים יותר מהשוק בישראל, על רקע המלחמה והחולשה שאפיינה את פעילות הריטייל. גם באירופה הייתה חולשה יחסית בשוק הקמעונאי, וגם שם הביצועים שלנו טובים מהשוק. בשוק הגרמני היה רבעון חלש, בעיקר בספטמבר".

בעניין פרסומים מהשבוע לגבי האפשרות לרכישת פעילות בתי הכלבו של המשביר לצרכן, אמר חגג כי עסקה שכזו לא עומדת על הפרק: "אנחנו מחפשים לרכוש מותגים גלובליים שאיתם יהיה אפשר לצמוח, ופעילות זו לא נמצאת בפרופיל המתאים לאסטרטגיית הרכישות של דלתא".

אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, מסר כי "תוצאות השיא שאנו מציגים לתשעת החודשים הראשונים של 2014 מובילות אותנו למכירות של מעל מיליארד שקל על בסיס שנתי. אנו פועלים על מנת להמשיך את מגמת הצמיחה, ובונים את התשתית הנחוצה כדי להגדיל באופן משמעותי את המכירות במהלך חמש השנים הקרובות, באמצעות צמיחה אורגנית ובאמצעות רכישות".

דלתא היא יצרנית ומשווקת מוצרי הלבשה תחתונה ממותגים, ויצרנית עבור חברות שונות של מוצרים לגברים, לנשים, גרביים, הלבשת ילדים, פנאי והלבשת ספורט.

במקביל לדוחות עדכנה דלתא את תחזיותיה לשנת 2014 כולה, לפני סעיפים חד-פעמיים, והעריכה כי מחזור המכירות יעמוד על 1.04-1.05 מיליארד דולר, הרווח התפעולי יעמוד על 77-79 מיליון דולר והרווח הנקי יגיע ל-50-51 מיליון דולר.

מניית דלתא עלתה בשנה האחרונה ביותר מ-20%, והיא משקפת לחברה שווי של 2.5 מיליארד שקל.

תוצאות דלתא
 תוצאות דלתא