ח"כ ישראל חסון יכהן כמנכ"ל רשות העתיקות

מינויו של ח"כ ישראל חסון לתפקיד טעון עתה את התפטרותו מהכנסת ואת אישור הממשלה, וכן כפוף להחלטת הוועדה לאישור מינויים ליד רשות החברות הממשלתיות

ישראל חסון / צלם: איל יצהר
ישראל חסון / צלם: איל יצהר

מועצת רשות העתיקות אישרה היום את ההצעה למנות את חבר הכנסת ישראל חסון לתפקיד מנכ"ל הרשות. מינויו של ח"כ ישראל חסון לתפקיד טעון עתה את התפטרותו מהכנסת ואת אישור הממשלה, וכן כפוף להחלטת הוועדה לאישור מינויים ליד רשות החברות הממשלתיות (ועדת ברנר).

יו"ר רשות העתיקות, פרופ' איוון פרידמן, שעמדה בראש וועדת האיתור, נימקה הבחירה בחסון כך: "הוועדה מצאה, כי מר ישראל חסון הינו המועמד המתאים ביותר בהיותו בעל ניסיון ניהולי רב בתפקידים ציבוריים וממלכתיים רבים, בעל ניסיון ויכולת ייצוג בפני גורמים חיצוניים, בעל הבנה כלכלית והנעת עובדים".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בירכה היום את חסון על בחירתו ואמרה כי "אני מאמינה, שכישוריו והרקע המיוחד של חבר הכנסת ישראל חסון בשילוב הניסיון הניהולי הרב שצבר בתפקידיו הביטחוניים ובחייו הציבוריים, יאפשרו לו להשתלב במהירות בתפקיד החשוב של מנהל רשות העתיקות ולפעול להמשך קידומה של הרשות ופיתוח חקר הארכיאולוגיה של ארץ ישראל וירושלים. אני מאחלת לו הצלחה רבה בתפקיד. אני מודה גם לוועדת האיתור על עבודתה המקצועית והיסודית, וכן למועצת רשות העתיקות שאישרה את המינוי".

חסון שירת במשך למעלה מ-25 שנים בשירות הביטחון הכללי במגוון תפקידים, ובהם: מפקד מחוז צפון ומפקד מחוז ירושלים בשירות, וכן כסגן ראש השב"כ בין השנים 1997-1999. עם פרישתו שימש כבעליה ומנהלה של חברה לאספקת דלקים, וכיהן כדירקטור בחברת בזק ובבנק לאומי להשקעות.

בשנת 2006 נבחר לחבר כנסת ושימש בין היתר כיו"ר ועדת הכלכלה וחבר בוועדת חוץ וביטחון וועדות המשנה שלה. במקביל לתפקידיו אלה, שימש חסון כשליח אישי של ראשי הממשלות למנהיגות של העולם הערבי במגוון נושאים.