בורסות אירופה סגרו בעליות על רקע דבריו של דרגי

הריבית באנגליה וגוש האירו נותרה ללא שינוי ■ דרגי: "בחודש שעבר התחלנו לרכוש אגרות חוב ונמשיך ואף נרחיב את הרכישות במידת הצורך"

אירופה / צילום: רויטרס
אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ה') יום תנודתי בעליות שערים, על רקע דבריו של יו"ר ה-ECB דרגי. במקביל, האירו צנח מול הדולר.

הבנק המרכזי של גוש האירו, ה-ECB, הודיע היום כצפוי על השארת הריבית בשיעור אפסי. גם הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית שם ללא שינוי.

במסיבת העיתונאים לאחר ההודעה אמר דרגי כי "בחודש שעבר התחלנו לרכוש אגרות חוב על פי התוכנית שעליה הכרזנו, הרכישות ימשכו עד ליוני 2016 ותהיה להם השפעה משמעותי על המאזן של ה-ECB. המטרה היא להגדיל נזילות ולתמוך בכלכלה ובשווקים הפיננסים, ולהדגיש את ההבדלים בין הכלכלות השונות של המדינות המפותחות בעולם".

"אנחנו ממשיכים להתמודד עם צמיחה כלכלית חלשה יחסית ואינפלציה נמוכה מאוד. המדיניות המוניטארית צפויה לתמוך בהחזרת שיעור האינפלציה ליעד שלנו. אנחנו ממשיכים לעקוב כל הזמן אחרי התנאים ובמידת הצורך נגביר או נאריך את התוכניות לרכישת אגרות חוב".

עוד אמר דרגי כי "הנהלת ה-ECB מאוחדת בדעה שיש להפעיל צעדי מדיניות לא רגילים במידת הצורך וכך נפעל. גוש האירו מתמודד עם כלכלה חלשה וזה כנראה לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב".

מחר בארה"ב יפורסם דוח התעסוקה החודשי לאוקטובר, שצפוי להצביע על תוספת של 229 אלף משרות חדשות לשוק העבודה, שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 6.8%. אתמול פורסם כי לסקטור הפרטי נוספו באוקטובר 230 אלף משרות, לעומת הצפי ל-220 אלף.

בגרמניה פורסמו עוד נתוני מאקרו מאכזבים - הייצור התעשייתי בספטמבר עלה ב-0.8%, הרבה פחות מהתחזיות לעלייה של 2%. עם זאת, הנתונים לחודש אוגוסט עודכנו כלפי מעלה והראו כי הנפילה לא היתה חדה כפי שפורסם בקריאה הקודמת.

נטייה לירידות באסיה

בורסות אסיה נסחרו הבוקר (ה') בירידות שערים בשיעור מירבי של כ-0.9% ביפן, כשרק בורסת סין סיימה בעלייה. זאת, על רקע הנעילה המעורבת בוול סטריט אמש.

המדדים האזוריים במזרח, ה-MSCI אסיה פסיפיק וה-Topix יורדים ב-0.6% וב-0.9% בהתאמה.

מדדי וול סטריט ננעלו אמש במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.6% לירידה של 0.1%, על רקע ההשתלטות של הרפובליקנים על הסנאט בבחירות אמצע הקדנציה. אנליסטים דווקא מעריכים כי זה יעשה טוב לשוק המניות.