אלי להב מבקש לרכוש השליטה באינטרקולוני תמורת 21 מ' ש'

חברת הנדל"ן המניב להב החליטה להגיש הצעה לרכישת המניות במשותף עם בעל השליטה להב ואיש עסקים נוסף, בחלקים שווים

אלי להב / צלם: תמר מצפי
אלי להב / צלם: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב להב, שבשליטת אלי להב, פועלת להרחבת עסקיה. היום עדכנה החברה על כוונתה לרכוש את השלד של חברת אינטרקולוני בהשקעה של כ-21 מיליון שקל. לפני כמה חודשים חתמה להב על הסכם אופציה לרכישת מחצית מנתח של כ-53% ממניות אינטרקולוני מידי חברת טרקס של עופר ארביב. ארביב הגיש הצעה לרכישת 39% מהונה של אינטרקולוני, במסגרת מכירת נכסי חברת גילאון שבוצעה על ידי מנהל מיוחד שמונה לה משום שנקלעה לקשיים, ועד 14% נוספים מבעל מניות נוסף באינטרקולוני.

כעת נודע לחברת להב כי בכוונת ארביב להשלים את עסקת הרכישה יחד עם שותף, כאשר לראייתה, "הכנסת השותף לעסקה הינה מנוגדת לעמדת החברה, ולדעתה אף עומדת בניגוד להתחייבויות טרקס כלפיה". לכן, החליטו בלהב להגיש הצעה משלהם לרכישת המניות, במשותף עם בעל השליטה להב ואיש עסקים נוסף, בחלקים שווים. אם זו תצא לפועל כל אחד מהצדדים יחזיק בשליש מהמניות שיירכשו.

10 מיליון שקל בקופה

אינטרקולוני הייתה בעבר חברת נדל"ן שחלק גדול מפעילותה התרכז בשוקי מזרח אירופה, ובעקבות המשבר הכלכלי העולמי נקלעה להסדר חוב שבמסגרתו מחקה כ-130 מיליון שקל מכספי הנושים. בעקבות הסדר החוב עברה השליטה באינטרקולוני לידי "צייד השלדים" ירון ייני, שהחזיק בה באמצעות חברת גילאון.

כיום בקופתה של אינטרקולוני מזומנים ופיקדונות בהיקף של כ-10 מיליון שקל, נוסף על פיקדון בנאמנות של 37 מיליון שקל - חלקה בפרויקט לבניית קומפלקס למגורים ולמסחר ב"מתחם עדן" שבירושלים, הנמצא בהליכים משפטיים.

להב מחזיקה כיום בארבעה נכסי נדל"ן מניב בגרמניה ובכמה פרויקטים לייצור חשמל סולארי ברחבי הארץ. החברה נסחרת בשווי של כ-50 מיליון שקל, אחרי עלייה של כ-10% בערכה בשנה האחרונה. 55% ממניותיה נמצאות בידי אלי להב, ו-25% נוספים בידיהם של איליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, וחוה זמיר טואף, שעבדה לצידו בדלק נדל"ן.

באחרונה הודיעה להב על השקעה של עד 10 מיליון שקל בחברת האשראי הפרטית "קאש איט" - בשלב הראשון באמצעות העמדת הלוואה של 700 אלף שקל ובהמשך הלוואת בעלים של עד 9.5 מיליון שקל.