אופקו פועלת למזג את סייג'ן לשלד לפי שווי מעל 100 מ' ד'

סייג'ן (הידועה גם כ-SciVac) מרחובות מפתחת ומשווקת חיסון נגד צהבת מסוג B, בעיקר במדינות עולם שלישי

פיליפ פרוסט / צילום: בלומברג
פיליפ פרוסט / צילום: בלומברג

חברת החיסונים סייג'ן, שבשליטת חברת אופקו (45%) הנסחרת בנאסד"ק ובת"א, בוחנת מיזוג לשלד בורסאי, ומקווה להשיג שווי של מעל 100 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". יו"ר ומייסד אופקו , ד"ר פיליפ פרוסט, הוביל בעבר חברות רבות למיזוג לתוך שלדים בורסאיים בנאסד"ק וב-NYSE, והוא גם שיזם את המהלך הנוכחי.

סייג'ן (הידועה גם כ-SciVac) מרחובות מפתחת ומשווקת חיסון נגד צהבת מסוג B, בעיקר במדינות עולם שלישי. החברה פועלת כעת להבאת המוצרים שלה גם לאירופה וארה"ב, ואולי להשתמש בהם גם כמוצר טיפולי, ולא רק כחיסון. הכנסותיה מגיעות כנראה למספר מיליוני דולרים בשנה.

החיסון פותח במקור על ידי חברת BTG הישראלית, ולאחר שזו פורקה ונמכרה בחלקים, עבר לידי חברת סייג'ן הסינגפורית שהבטיחה להשקיע עשרות מיליוני דולרים במפעל שייבנה סביבו. כ-10 מיליון דולר הושקעו, אך החברה כנראה לא הצליחה כמתוכנן ונמכרה ב-2 מיליון דולר לקבוצת FDS הרוסית, שמכרה 45% בסכום לא ידוע לאופקו.

ביום חמישי פורסמו הדוחות הכספיים של אופקו לרבעון השלישי של 2014, ועקב כך רשמה מניית חברת הביומד הרב תחומית ירידה של כ-1% בנאסד"ק בשישי. הירידה נבעה מפספוס תחזיות האנליסטים להכנסות, שעמדו בפועל על 19.8 מיליון דולר לעומת 25.6 מיליון דולר החזויים.

את שנת 2014 התחילה מניית אופקו במחיר של 8.3 דולר - המחיר בו היא נסחרת גם כעת, אך החברה ידעה בתקופה זו עליות וירידות חדות, ומחיר המניה נשמר בין היתר הודות לרכישות שביצע פרוסט, שהגדיל את החזקותיו בחברה מ-31.5% ל-33%. קבוצת המחזיקים המזוהה איתו כבר מחזיקה יחד כמעט 45% מהחברה.

ההפסד הרבעוני צומצם לעומת הרבעון המקביל, ל-48.7 מיליון דולר לעומת 60 מיליון דולר אשתקד. בתשעה החודשים הראשונים של 2014 רשמה החברה, הנסחרת בשווי של 3.5 מיליארד דולר, הכנסות של 65 מיליון דולר, וההפסד היה 98 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף הרבעון 118 מיליון דולר, ולדבריה סכום זה מספיק למימון תוכניותיה.