הטיפ היומי: מניה "יפה" שיכולה לעלות בכמעט 20%

גולדמן זאקס ממליץ לקנות את מניית אסתי לאודר למרות אכזבה נקודתית

חברת אסתי לאודר / צילום: בלומברג
חברת אסתי לאודר / צילום: בלומברג

יצרנית מוצרי הטיפוח אסתי לאודר נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: EL) ושווי השוק שלה הוא כ-28 מיליארד דולר. החברה מייצרת ומשווקת מוצרי טיפוח לעור, איפור, בשמים ומוצרים לטיפוח השיער.

באחרונה פרסמה אסתי לאודר את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הפיסקלי הראשון של שנת הכספים 2015. החברה אמנם עקפה את תחזיות הרווח הנקי למניה ברבעון, אך הפחיתה את התחזיות; זאת על רקע ההשפעה השלילית הצפויה מהירידה בתיירות הסינית (בעיקר להונג קונג), שפוגעת בצריכת מוצריה. בהתאם לכך, אנחנו מורידים את התחזיות שלנו לשורה התחתונה של אסתי לאודר לשנתיים הבאות, בשיעור של 4% בממוצע.

אנחנו מאוכזבים מהצפי לירידה בהכנסות החברה, אך לא משנים את התזה החיובית שלנו לטווח הארוך. העובדה שהחברה מאבדת נתחי שוק במותגיה Estee ו-Clinique בשוק האמריקאי היא מאכזבת, אך אינה חדשה. העמדה שלנו בנוגע למותגים האלה זהירה, אך אנחנו סבורים ששאר הפורטפוליו של החברה עשוי לפצות על הירידה בארה"ב.

יחד עם זאת, החולשה מצד הצרכנים הסינים הופכת להיות יותר ויותר מובהקת. הונג קונג מהווה כ-3% מהכנסות החברה, והיא צפויה להקשות על מכירות החברה ברבעון הבא בשיעור של למעלה מ-1%, אך אנו מעריכים שההפרעה תעבור עם סיום ההפגנות שם. הצמיחה החלשה יותר ממכירות לתיירים סינים בשאר העולם צפויה להימשך, אך החזרה לצמיחה בקוריאה הדרומית ושווקים מתפתחים אחרים עשויה לפצות על "רכבת ההרים" של אסתי לאודר.

בסך הכול, אנו מאמינים שהרבעון השני יהיה נקודת אור לחברה. הפוטנציאל להתרחבות שולי הרווח נותר בעינו, וזאת כשהשווי שלה נמוך יותר. ההאטה בצמיחה בתחום הצמיחה הלא-מחזורית הגלובלית היא מאפיין ידוע, אך אסתי לאודר היא בין החברות המעטות שהשווי היחסי שלה נחלש בגלל אותה האטה. אנו רואים זאת כהזדמנות עבור משקיעים לטווח הארוך, ולא נתפלא אם הם יתוגמלו כבר ברבעון הפיסקלי השני.

המלצתנו למניית אסתי לאודר היא "קנייה". מחיר היעד נקבע על בסיס מכפיל רווח של 23 והוא 86 דולר, פרמיה של כ-18% על מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של גולדמן זאקס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם