כיל מעמידה למכירה את חברת הנדסת התפלה

מדובר בהחלטה שהתקבלה בישיבת דירקטוריון כיל שהתקיימה אתמול בספרד, בה התקבלה גם החלטה להשקיע סכום של 1.2 מיליארד שקל בפיתוח של מכרה אשלג שנמצא בקטלוניה

כיל מעמידה למכירה את חברת IDE הנדסת התפלה. מדובר בהחלטה שהתקבלה בישיבת דירקטוריון כיל שהתקיימה אתמול בספרד. בישיבה זו התקבלה החלטה להשקיע סכום של 1.2 מיליארד שקל בפיתוח של מכרה אשלג שנמצא בקטלוניה.

באותה ישיבה סוכם, בהתאם להחלטה האסטרטגית שהתקבלה בחברה לפני כשנה, על התמקדות בשורת מהלכים שיאפשרו לחברה להתמקד בנושאי הליבה שלה, כמו חומרים מורכבים, מזון וחקלאות.

במסגרת החלטה זו החליטו להעמיד למכירה שורה של עסקים, ובהם IDE הנדסת התפלה. החברה מוחזקת יחד עם יצחק תשובה באחזקה של 50%-50%.

גורמים שמעורבים בנושא אמרו שאין בהחלטה הזו כדי ללמד על משא ומתן שמתקיים כרגע או על קונה, אלא מדובר בהחלטה תיאורטית, כאשר אם יגיע קונה ינוהל איתו מו"מ.

לפני כחודש כיל מכרה מספר עסקים שלה בתחום האלומיניום, הטיפול במים תעשיתיים וכימיקלים לטיפול בנייר, בהיקף של כ-250 מיליון דולר, ובעתיד הקרוב יועמדו למכירה פעילויות נוספות של החברה בעולם שאינן עוזרות לנושאי הליבה של כיל. הכסף שיכנס יושקע בפעלויות הליבה של החברה.