הבורסה ננעלה בעליות קלות; אסם וסלקום ירדו 1.7%

עליות בשוקי העולם ■ כיל תגייס מאות מיליוני דולרים באג"ח, ומאיימת לפטר 600 עובדים ממפעליה בנגב

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים קלות, על רקע מגמה חיובית בשוקי העולם. בארץ, היום עבר ללא אירועי אלימות משמעותיים, כשבכירים במשטרה מעריכים כי המתיחות הביטחונית תתפוגג בקרוב.

ועדת הכספים אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מע"מ אפס על דירה ראשונה ברוב של 10 תומכים מול 6 מתנגדים. עתה תעבור הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת לאישורה הסופי אולם לפי שעה לא ברור מתי תתקיים ההצבעה. מכל מקום, כעת נסללה הדרך לאישור תקציב המדינה לשנת 2015, לאחר שב"יש עתיד" איימו לעכב את התקציב אם "חוק הדגל" של שר האוצר לא יעבור.

בגזרת המט"ח, השקל התחזק היום מול המטבעות הזרים העיקריים כאשר הדולר ירד ב-0.18% ל-3.812 שקלים, בעוד האירו ירד בשיעור דומה ל-4.749 שקלים.

מניות במוקד

דסק"ש ואי.די.בי פתוח המשיכו לעמוד במוקד ברקע המסחר התנודתי בהן השבוע. ביום שני פורסם מתווה ההנפקה של אדמה (לשעבר מכתשים אגן), והמניות צנחו בצל אכזבה מהשווי וההכרה כי לא תהיה הצפת ערך. אתמול התאוששו דסק"ש ואי.די.בי פתוח מיומיים של ירידות שערים חדות (ימים ב' ו-ג').

אלביט מערכות סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות ל-722.7 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP ירד ל-43.9 מיליון דולר לעומת 55.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מהגידול בהוצאות המימון.

מכירות טאואר ברבעון השלישי רשמו עלייה של 70% ל-226 מיליון דולר, בעוד ההפסד על בסיס GAAP צומצם ל-19 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 32 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013.

כיל מוסיפה לרכז עניין לאחר שסיכמה ביום ג' בלילה את הרבעון השלישי של השנה. מנכ"ל החברה מאיים לפטר 600 עובדים ממפעלי החברה בנגב, ולהמשיך להעביר השקעות לחו"ל ברקע המלצות ועדת ששינסקי 2. כמו כן, החברה עתידה לצאת בקרוב בגיוס אג"ח במאות מיליוני דולרים ממוסדיים בארה"ב, אירופה וישראל.

בסוף 2013 דיווחה טבע על הסכם פיתוח ושיווק עם חברת התרופות היפנית Takeda, במטרה להביא את תרופת הדגל קופקסון לשוק היפני. ההערכות שפורסמו אז היו כי אישור שיווק על בסיס תוצאות ניסוי קליני מתקדם צפוי להתקבל תוך פחות משנה. בינתיים, חלפה כמעט שנה ואישור כזה טרם התקבל - כך שמן הסתם, השיווק לשוק היפני עדיין לא יצא לדרך.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]