"יום זעם" וירטואלי: התרעה למתקפת סייבר נגד ישראל מחר

גופי הביטחון הישראלים מזהירים מפני מתקפה נגד אתרים ישראלים ברשת ■ השב"כ ומרכז הסייבר נערכים לכל התרחישים

סייבר / צילום אילוסטרציה: רויטרס
סייבר / צילום אילוסטרציה: רויטרס

במערכת הביטחון התקבלה התרעה לפיה קיימת התארגנות לתקיפת סייבר שתתבצע נגד גופים וחברות בישראל, על רקע ההסלמה במצב הביטחוני.

מתקפה זו מתוכננת להתקיים מחר (ו') כמעין "יום הזעם" וירטואלי במהלכו צפוי ריכוז המאמץ של התוקפים.

בהתאם לאופי המתקפה המתוכננת, מדובר במתקפה העלולה לפגוע בזמינות אתר האינטרנט החיצוני של גופים וחברות ישראליות ופגיעה בשרותיהם, בדומה לאירועים שמספר אתרים ספגו מספר פעמים במיוחד בחודשים האחרונים.

כוננות במרכז הסייבר הארצי לניטור מתקפות

במרכז הסייבר הארצי שהוקם רק לפני חודשיים וגם בשב"כ נערכים להגברת ניטור המערכות רלוונטיות, זמינות הגורמים ומוכנות תרחישי הכשל לאירועים מסוג זה כדי למנוע מראש חלק מהמתקפות, להגביר את ההגנות הרלוונטיות ולצמצם את הנזק במקרה של מתקפה.

לא מדובר, כמובן, בניסיון המתקפה המקוון הראשון על ישראל. במהלך מבצע צוק איתן במערכות ההגנה הישראליות הבחינו בניסיונות לתקוף את מערכות צה"ל ואת אתרי האינטרנט האזרחיים והתשתיות הלאומיות של מדינת ישראל.

"יחד עם שאר צה"ל אנחנו מקיימים שגרה מבצעית מלאה, וערניים לכל מהלך שצה"ל יעשה", אמר לאתר צה"ל ראש מחלקת ההגנה בסייבר, אל"ם נ', בעיצומה של המערכה בעזה. "אנחנו עושים כל דבר אפשרי על מנת לסכל מראש ולמנוע כל ניסיון לפגוע במערכות צה"ל".

לדבריו, היכולת של צה"ל לעבוד בשדה הקרב, בזמן קצר ובצורה אפקטיבית, מסתמכת על טכנולוגיה מתקדמת. "אנחנו רוצים שהיכולות הטכנולוגיות יהוו בסיס להצלחה, ולכן מסכלים כל ניסיון לפגוע באותן יכולות, שהן תנאי הכרחי לאפקטיביות של צה"ל בשדה הקרב", הדגיש. בין היתר, בצה"ל עובדים בשיתוף פעולה עם יתר גופי הסייבר של מערכת הביטחון.