הכנסות טאואר זינקו ב-70% ברבעון השלישי ל-226 מיליון ד'

החברה עמדה בתחזית ההכנסות של האנליסטים לרבעון השלישי, אך התחזית שלה לרבעון הרביעי נמוכה מצפי השוק, בעיקר בשל תנודות מטבע

העסקה עם פנסוניק נותנת את אותותיה: חברת השבבים הישראלים טאואר מדווחת היום (ה') על זינוק של 70% בהכנסותיה ברבעון השלישי לרמה של 226 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה טאואר הפסד על בסיס GAAP של 19 מיליון דולר (37 סנט למניה) לעומת הפסד של 32 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. ללא הוצאות חד-פעמיות רשמה החברה רווח נקי (non-GAAP) של 31 מ' ד' - זינוק של 153% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח של 58 סנט למניה.

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט שעמדו על רווח נקי של 33 סנט למניה. בשורת ההכנסות עמדה החברה בתחזיות המוקדמות.

הרווח הגולמי (non-GAAP) זינק ב-72% ברבעון השלישי ל-68 מ' ש', קרי שיעור רווחיות גולמית של 30%. הרווח התפעולי עלה ב-77% ל-37 מ' ד'. בסוף הרבעון השלישי היו לחברה מזומנים בהיקף 195 מ' ד'.

תחזית החברה לרבעון הרביעי היא למכירות של 235 מיליון דולר (בטווח שיכול לנוע עד 5% כלפי מעלה או מטה). מדובר בתחזית נמוכה מצפי האנליסטים שעומד על 243 מ' ד', בעיקר בשל תנודות מטבע. לפי החברה, "אמצע טווח תחזית המכירות מהווה עלייה של 75% לעומת מכירות הרבעון הרביעי אשתקד שהסתכמו ב-135 מיליון דולר. התחזית לרבעון הרביעי מראה שהחברה הצליחה להגדיל את מכירותיה באופן שסיפק תחליף מלא, ויותר מכך, להכנסות מהמפעל בנישיוואקי וזאת מלקוחות אורגניים (לא כולל פנסוניק) בעלי שעור רווחיות גבוה יותר משעור הרוחיות של מפעל נישיוואקי".

מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוואנגר, אמר בהתייחסו לדוח כי "בזכות הלקוחות החזקים והנאמנים שלנו הפועלים בשווקים המצויים בצמיחה משמעותית, אנו חווים גידול משמעותי במכירות ומצליחים בפעילויות מרובות שבהן נקטנו על מנת למצוא תחליף מלא, ויותר מכך במונחי רווחיות, לתרומת מפעל הייצור בנישיוואקי, שרשם ברבעון השני של 2014 הכנסות בסך 40 מיליון דולר. הודות לכך שהגדלנו את המכירות באופן כל כך משמעותי מלקוחות במפעלי החברה האחרים, מפעלים שהעלויות שלהן כבר מכוסות במלואן, הישגנו שיפור משמעותי בשעורי הרווחיות ונמשיך במגמה זו גם ברבעונים הבאים.

"בנוסף, עובדה זו מאפשרת מתן תחזית לרבעון הרביעי שיהיה ברמת שיא מכירות בתולדות החברה, שעולה בהיקפה אפילו על הרבעון השני של 2014, ומייצגת גידול אורגני במכירות של 33% ברבעון הבא לעומת הרבעון השני, וזאת בשיעורי רווח גבוהים אף יותר.

"אנו ממשיכים לראות ביקוש גבוה בשוק המשתקף בגידול של 30% בזכיות שלנו בפרויקטים ומוצרים חדשים הנכנסים למפעלינו בהשוואה לשנה קודמת, גידול שתרמו לו כל היחידות העסקיות שלנו. אנחנו ממוצבים באופן נכון בשוק ומוכנים לקלוט את הביקוש הגדל מצד לקוחותינו באמצעות קווי הייצור שלנו והטכנולוגיות המתקדמות שאנו מציעים, כמו גם באמצעות היכולות התפעוליות והטכנולוגיות של החברה שהוקמה עם פנסוניק, TPSCo".