לאומי ואגוד: לקנות מניות בבורסה בת"א למרות הירידות

בלאומי ממשיכים להעריך כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון ■ באגוד ממליצים על השקעה במניות - 20% בתיק השקעות מייצג ו-32% בתיק ספקולטיבי

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

הסיכום שבוע המסחר בבורסה בת"א, מדד ת"א-25 ירד השבוע ב-0.4% ומתחילת השנה עלה בכ-8.8%. מדד ת"א-100 ירד השבוע ב-0.5% ומתחילת השנה עלה בכ-6.8%. מדד ת"א-טכנולוגיה עלה השבוע ב-1.9% ומתחילת השנה ירד בכ-1.2%. מדד ת"א ביומד ירד השבוע ב-4.7% ומתחילת השנה צנח בכ-37.8%.

בזירת המט"ח הדולר עלה היום בפחות מ-0.1% לשער יציג של 3.815 שקלים והאירו היציג עלה בכ-0.1% ל-4.7542 שקלים.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם על השקעה במניות בשוק המקומי, בטענה כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. לדבריהם, עיקר הסיכון להמלצה זו נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלת אירופה.

היום ב-14:00 תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, ולפי הערכות הוא צפוי לעלות בין 0.2% ל-0.3%. לדברי כלכלני לאומי, כיום עומדת האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ברמה שלילית של 0.3%. במידה ומדד אוקטובר יעלה בהתאם לציפיות החזאים, תוסיף לרדת האינפלציה הנמדדת ל-12 החודשים האחרונים לרמה שלילית של 0.4%.

בבנק אגוד מעריכים כי המדד יעלה ב-0.1% וכי האינפלציה בשנת 2015 תסתכם ב-0.9% בלבד. לדבריהם, "האינפלציה הנמוכה עשויה לספק לבנק ישראל קרקע פורייה להותרת הריבית על כנה או אף הפחתתה במקביל לפעולות נוספות להפחתת התשואות במשק".

במבט קדימה, הערכת החזאים היא כי האינפלציה הנמדדת ל-12 החודשים אחורה תהפוך לחיובית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2015 ותשוב לטווח יעד יציבות המחירים (מעל 1%) במחצית השנייה של השנה.

בישראל כלכלני לאומי ממליצים לקנות מניות של פירמות יצואניות ולהימנע מהשקעה בחברות התקשורת אחרי הדוחות הכספיים שפורסמו השבוע של פרטנר וסלקום ובזק. "לאור חולשת הביקושים בשוק המקומי, והפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר בחודשים האחרונים, אנו ממליצים לתת משקל יתר משמעותי למניות חו"ל". במניות חו"ל הם ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן.

בשוק האג"ח הכלכלנים ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל בחלקו השקלי במח"מ של כ-5 שנים, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. "התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה מאוד בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. באפיק הממשלתי הצמוד ניתן להאריך את המח"מ, כאשר ציפיות האינפלציה הנמוכות מקטינות את הסיכון לעליית תשואות בתרחיש של עלייה בקצב האינפלציה", הם כותבים.

באשר לאפיק הקונצרני בישראל, הם מציינים כי המרווחים אינם גבוהים, אך מספקים תשואה עודפת באופן יחסי לסביבת הריביות הנמוכה. עקב כך, הם מליצים על הגדלה מדודה של החשיפה לאפיק הקונצרני (והקטנה בחשיפה לאג"ח ממשלתי צמוד), בדגש על דירוגים איכותיים (A+ ומעלה) והטווח הבינוני. גם לאחר השינוי, החשיפה הרצויה לאפיק הקונצרני עודנה נמוכה יחסית.

בחו"ל הם ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים ומח"מ בינוני. "פתיחת המרווחים באג"ח High Yield במח"מ קצר בארה"ב, מהווה להערכתנו הזדמנות טקטית לפרק זמן קצר, ברמת סיכון גבוהה. זאת, בעיקר על רקע רמת הריביות הנמוכה, ותוך ציפיה ששיעור הכשלים בפלח זה לא יגדל באופן משמעותי בחודשים הקרובים", לדבריהם.

אגוד: קנו מניות בבורסה בת"א

גם בבנק אגוד ממליצים על השקעה במניות בבורסה בת"א, 20% בתיק השקעות מייצג ו-32% בתיק ספקולטיבי. בהתייחס לחלוקה בין ישראל לחו"ל, באגוד ממליצים על השקעה של 60% מהתיק בחו"ל ו-40% בישראל.

מבחינת שוק האג"ח הקונצרני באגוד ממליצים על 15% השקעה בתיק מייצג ו-19% בתיק ספקולטיבי. הם ממליצים על שוויות בהשקעה בין השקלי לצמוד ומעדיפים להישאר במח"מ של עד 5 שנים באג"ח ממשלתי. לאור תשואות נמוכות באג"ח קונצרני בחו"ל, בעקבות הריביות הנמוכות ותשואות נמוכות באגרות הממשלתיות, באגוד נמנעים כרגע מלהמליץ להיכנס לתחום זה.

בשוקי חו"ל, הכלכלנים ממליצים חשיפה של 5%-10% ביפן, 50% בארה"ב, ו-23% באירופה. מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטורים: הצריכה המחזורית בדגש על הקמעונאות, התרופות בדגש על סקטור הביומד, סקטור התעשייה בדגש על התחבורה, סקטור האנרגיה בדגש על חברות השירותים והציוד, סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור וסקטור הפיננסיים.

בהתייחס להשקעה באירופה הם ממליצים להשקיע דרך תעודות הסל על היורו סטוקס 50, תעודות סל מנוטרלות מטבע וכן תעודות על חברות גלובליות המחלקות דיבידנדים. ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף למדד היורוסטוקס 600 . באסיה ניתן ל'תבל' את התיק עם חשיפה לאסיה פסיפיק ללא יפן וכן להיחשף ליפן בנטרול מטבע.