כשלון לניורודרם: גייסה רק 45 מיליון ד' בשווי נמוך משביקשה

חברת הולכת התרופות הישראלית גייסה במחיר של 10 דולר למניה לפי שווי של 164 מיליון דולר אחרי הכסף ■ בתשקיף המתוקן ביקשה לגייס 58-72 מיליון דולר, לפי שווי של עד 290 מיליון דולר אחרי הכסף ובמחיר של 13-16 דולר למניה

כשלון בהנפקה של חברת הולכת התרופות הישראלית נוירודרם בוול סטריט. החברה גייסה הלילה 45 מיליון דולר בהנפקה של 4.5 מיליון מניות ובמחיר של 10 דולר למניה, מה שמקנה לה שווי של כ-164 מיליון דולר אחרי הכסף.

בתשקיף המקורי חברת הביומד ביקשה לגייס בין 60 ל-82 מיליון דולר לפי שווי של 290-236 מיליון דולר אחרי הכסף, ובתשקיף המתוקן שהגישה השבוע היא אמרה שברצונה לגייס בנאסד"ק 58-72 מיליון דולר, לפי שווי של עד 290 מיליון דולר אחרי הכסף ובמחיר של 13-16 דולר למניה.

יחד עם זאת ראוי לציין כי על רקע הכשלונות האחרונים של חברות הביומד הישראליות בהנפקות בוול סטריט, נוירודרם בכל זאת הצליחה לגייס 45 מיליון דולר.

נוירודרם תתחיל להסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול NDRM. לדברי החברה, סכום הגיוס עשוי לגדול ליותר מ-50 מיליון דולר אם החתמים יממשו את האופציה שלהם לרכוש עוד 675 אלף מניות שהציעה להם ל-30 יום.

חתמי ההנפקה הם ג'פריז וקוון אנד קו (ראשיים), אופנהיימר ו-Roth capital (משניים). בעלי המניות העיקריים בחברה הם המשקיעים הפרטיים רוברט טאוב (28%), אווה באשר (25.9%) ושמואל קבילי (22.2%) וכן חברת קפיטל פוינט הבורסאית (16.6%). המנכ"ל הוא עודד ליברמן.

נוירודרם פיתחה שיטה להולכה של תרופות דרך העור. המוצרים המובילים שלה הם תרופות מתחום הפרקינסון, אשר מועברות דרך העור כדי להשיג פיזור אחיד שלהן בדם לאורך כל היום. בשיטה הקלאסית הנהוגה היום, התרופות הלו ניתנות לבליעה ומגיעות לדם בכמה "פיקים" שבהם המינון גבוה, וביתר היום המינון נמוך. כאשר המינון גבוה סובלים החולים מתופעות לוואי, וכאשר המינון נמוך, הם סובלים מתופעות המחלה. מינון אחיד הוא אחד האתגרים החשובים בטיפול התרופתי בפרקינסון.

גיוסי חברות הביומד הישראליות בנאסדק
 גיוסי חברות הביומד הישראליות בנאסדק