ארדן מסיים את אחד המחדלים הגדולים בשוק התקשורת

הוט תחויב בפריסה ארצית ■ כל שנתיים החברה תחויב לחבר 60 יישובים

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר התקשורת היוצא, גלעד ארדן, שם סוף לאחד המחדלים הגדולים בשוק התקשורת: היעדר הפריסה האוניברסלית בחברת הוט.

כפי שנחשף ב"גלובס", ארדן הבהיר כי לא יאפשר להוט לחמוק מהחובה לפרוס את תשתיותיה בכל הארץ, ובכך לאפשר לאזרחים רבים ליהנות מפירות התחרות בין בזק להוט. מדובר במאות יישובים בפריפריה שלא מחוברים לתשתיות הוט, כאשר יש להדגיש כי אף שר תקשורת לא העז לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה ולחייב את הוט לעמוד בהוראות הרישיון שלה.

ל"גלובס" נודע כי הוט תחויב לפרוס תשתיות ב-60 יישובים בכל שנתיים לאורך כמה שנים. תוכנית הפריסה המלאה תיחשף בשעות הקרובות, והוט קיבלה על כך כבר הודעה.

כמו כן, ארדן הודיע להוט כי היא תחויב לפרוס את תשתיותיה גם ביהודה ושומרון, בהתאם להוראות המינהל האזרחי.

בין היישובים שהוט חויבה לפרוס בהם את תשתיותיה נמנים יישובים כמו רהט, חורפיש, קיבוץ הזורעים, אור הנר, גבעת חיים איחוד, דלית אל כרמל, חד נס, חניתה, עין יהב, עין צורים ועוד.

ארדן הסכים לאפשר להוט לחבר יישובים בצורה מדורגת, ולכן הפריסה תימשך לא מעט שנים, אבל מהרגע שארדן החליט, הכדור עובר לידיה של הוט, שתחויב לעמוד בכך ולא תוכל לחמוק יותר מהחובה הבסיסית שלה כמפעיל בפריסה אוניברסלית ובעל רישיון כללי.

הוט מסרה בתגובה: "קיבלנו את החלטת השר, ואנו לומדים אותה. הוט ממלאת לאורך השנים את חובת הפריסה האוניברסלית ומספקת את שירותיה ברוב מוחלט של המדינה. חשוב לציין כי היקף ההשקעות של הוט לאורך השנים בתשתיות גדול בהרבה מההשקעה של כלל חברות התקשורת האחרות בשוק, והיא שמקדמת את התחרות בשוק התשתיות.

"חשוב להבהיר כי מרביתם של האזורים הלא מרושתים יסודם בהתנגדות של התושבים והרשיות לפריסה או לחלופין היעדר ביקוש לשירותי החברה. בחלק מהיישובים החברה אף החלה בפריסה תשתיות ונבלמה בעקבות התנגדות התושבים".