הצצה לתיק המניות של סורוס: מכר חלק ממניות טבע

מחזיק בכ-0.7% מהון המניות של טבע, בשווי נוכחי של כ-356 מיליון דולר

ג'ורג' סורוס / צילום: רויטרס
ג'ורג' סורוס / צילום: רויטרס

קרן ההשקעות של המיליארדר ג'ורג' סורוס (Soros fund management) מימשה חלק ממניות טבע שבהן החזיקה - כך עולה מדיווח שהעבירה הקרן ל-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב.

בסוף הרבעון השלישי החזיקה הקרן כ-6.2 מיליון מניות טבע, בשווי נוכחי של כ-356 מיליון דולר. מדובר על כ-0.7% מהון המניות של טבע, לעומת החזקה קודמת של כ-1.2% מטבע בדיווח קודם מחודש מאי. בין לבין, מניית טבע עלתה ב-8.6%.

וטבע לא לבד: הקרן מימשה חלק מהחזקותיה בחברות בולטות נוספות, בהן אינטל ואפל . בעוד שבעבר טבע הייתה ההחזקה הגדולה ביותר של הקרן (במונחי שווי שוק), היום היא השלישית בגודלה, והכוכבת החדשה היא חברת האינטרנט הסינית עליבאבא , בה מחזיקה הקרן 4.4 מיליון מניות בשווי 506 מיליון דולר.

הדוח מצביע על עוד השקעות של הקרן בחברות ישראליות. כך, יש לקרן החזקה חדשה קטנה במניות חברת הביומד ביובלאסט הישראלית, בהיקף של כ-363 אלף דולר, והחזקה חדשה-ישנה גם בחברת קליקסופטוור מישראל, בה השקיעה בעבר, בשווי נוכחי של כ-23 מיליון דולר.

עוד מחזיקה הקרן במניות קייט פארמה בשווי כ-26 מיליון דולר, וממשיכה להחזיק במניות מזור בשווי של 5.3 מיליון דולר. מנגד, סודהסטרים , שבעבר הקרן השקיעה בה - כבר איננה בפורטפוליו.