מניית בזק נסחרת תחת לחץ; "הזדמנות להצטייד במניה"

מניית בזק השלימה הבוקר צניחה של 9% מאז החלטת שר התקשורת אתמול להוציא לדרך את הרפורמה בשוק התקשורת הקווית ■ מה ממליצים ב-UBS?

מניית בזק נסחרת תחת לחץ כבד מאתמול בצהריים, וגם היום (ג'), ברקע החלטתו המפתיעה אתמול של שר התקשורת גלעד ארדן להשלים את אחד המהלכים הדרמתיים בשוק התקשורת לדורותיו: להוציא לדרך את הרפורמה בשוק התקשורת הקווית, רפורמה שהייתה תקועה שנים במשרד התקשורת, וזאת בניגוד מוחלט לכל התחזיות ולכל הערכות בשוק.

המהלך של ארדן מטלטל את שוק התקשורת וקובע בו כללי תחרות חדשים שמשנים לחלוטין את תנאי התחרות בשוק ומסדיר את היחסים בין בזק לבין כל השחקנים האחרים בשוק באופן שבו יוכלו להשתמש בתשתיותיה תמורת מחיר שקבע המשרד.

האנליסט רוני בירון מ-UBS הוציא הבוקר סקירה מיוחדת בעקבות הצעד של ארדן, ובהתייחסות לבזק מציין כי האפקט על החברה יהיה נייטרלי בטווח הבינוני-ארוך. ב-UBS נותרים חיוביים בנוגע למניית החברה.

ביחס לסלקום ופרטנר, הרי שהמהלך יסייע להן לגוון שירותים אל מול התחרות העזה בשוק הסלולר, אולם ב-UBS נותרים זהירים ביחס למניות החברות.

סוחר עמו שוחח "גלובס" הבוקר מציין כי "להערכתי, הזרים קונים והישראלים מוכרים, אנחנו לא רואים סיבה לזעזוע עמוק. הבוקר השלימה המניה ירידה של 9% ביומיים, כך שנוצרה הזדמנות להצטייד במניה".