פריצת דרך ישראלית: סמארטפון שפועל ללא מגע יד אדם

צפו במוצר הישראלי החדש שעלה לאתר גיוס ההמונים אינדיגוגו: סמארטפון פורץ דרך בשם 'Sesame' שניתן להפעילו ללא מגע יד אלא בהזזת עיניים בלבד

טלפון מגע ללא מגע נשמע קצת תמוה בהתחלה, אולם בהתחשב בכל אותם מיליוני בעלי מוגבלויות ברחבי העולם שאינם מסוגלים לבצע את פעולות הדפדוף שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו - מדובר בעולם שלם שהם נשארים מחוצה לו.

בדיוק לשם כך פיתח הסטארט-אפ Sesame Enable מכשיר שמופעל בעזרת תנועות קטנות של הראש וכן פקודות קוליות, במקום מגע. במסגרת הקמפיין החברה מציעה למכירה מכשיר נקסוס 5 של גוגל, שעבר התאמה בעזרת התוכנה של Sesame. המכשיר מסוגל לבצע את כל הפעולות אותן ניתן לבצע באמצעות סמרטפון רגיל כל זאת מבלי לגעת בו.

הנקסוס 5 הוא רק הסנונית הראשונה כשהכוונה היא כשבעתיד יוכל כל סמרטפון, מבוסס אנדרואיד להפוך מטלפון רגיש לטלפון נגיש באמצעות התוכנה, ללא צורך בשינויי חומרה.

מי שעומד מאחורי הפיתוח הם גיורא ליבנה, משותק בארבעה גפיים מזה 9 שנים, ועודד בן-דב, איש מחשבים ומפתח אפליקציות. שניהם יוצאי הטכניון. החברה שהקימו השניים נוסדה ב-2012 וכעת היא יוצאת בקמפיין אינדיגוגו במסגרתו מעוניינים השניים לגייס 30 אלף דולר כשנכון להיום היא כבר הספיקה לגייס 16 אלף דולר, כשלפניהם עוד 26 ימים.