תיק ההשקעות המומלץ של אודי לוין מאילים קרנות נאמנות

לוין: "סביר שהריבית בארה"ב לא תעלה לפני המחצית השנייה של 2015... אחד האתגרים כיום הוא למצוא פתרונות לכסף סולידי חדש בשוק"

אודי לוין - מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות / צילום: איל יצהר
אודי לוין - מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות / צילום: איל יצהר

אחרי עליות נאות שאפיינו את הבורסה במהלך השנה, בשבועות האחרונים נראה כי הסנטימנט החיובי הואט. באילים קרנות נאמנות סבורים כי "כל עוד הריבית הריאלית תישאר שלילית, כסף סולידי ימשיך לחפש אלטרנטיבות, ולכן נמשיך לראות זרימת כספים נוספת לשוקי המניות והאג"ח".

עוד מציינים שם כי "אחד האתגרים בתקופה זאת הוא למצוא פתרונות לאותו כסף סולידי חדש, שמצטרף לשוק דווקא בתקופה הנוכחית, שבה רמות התשואות באיגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות בשפל היסטורי. הפתרון מחייב אותנו, מנהלי הקרנות, לניהול חכם, חשיבה מחוץ לקופסה ובחירת השקעות ספציפית, תוך פיזור ענפי וגלובלי".

אודי לוין, מנהל השקעות בכיר באילים קרנות נאמנות, מציין כי "למרות סיום תוכנית ההרחבה הכמותית והחשש בשוק מעליית ריבית קרובה בארה"ב, אנו מאמינים כי הריבית בארה"ב לא תעלה לפני המחצית השנייה של 2015".

לוין מסביר כי "עם סיום ההרחבה המוניטרית בארה"ב, הדולר האמריקאי התחזק מאוד אל מול סל המטבעות העולמי, בעיקר כלפי האירו והין היפני. העלאת ריבית מוקדמת מדי בשוק האמריקאי תחזק את הדולר ותפחית את האטרקטיביות של חברות הייצוא האמריקאי, ועלולה להביא ליותר נזק מאשר תועלת, במיוחד נוכח המצב השברירי של הכלכלה באירופה".

את החלק העיקרי בתיק ההשקעות (60%) מקצה לוין לאפיק האג"ח הממשלתי, "בשל הערכותינו לתוחלת תשואה נמוכה בשוק הקונצרני והיציבות הצפויה לדעתנו בתשואת האג"ח האמריקאיות והישראליות ל-10 שנים", הוא מסביר.

לוין שומר על מח"מ בינוני, ומציין כי באילים מעדיפים לבנות את המח"מ בעזרת פוזיציה סינתטית - החזקה של סדרה קצרה מאוד וסדרה ארוכה מאוד, בחלוקה שווה בין האפיק השקלי וצמוד המדד.

לדבריו, "בימים אלו, יש הזדמנות מעניינת בסדרות האג"ח של ממשלת ישראל שהונפקו בדולר ונסחרות בחו"ל. לדוגמה, התשואה לפדיון בסדרת שחר לשנת 2023 היא של 2%, בעוד לסדרה הדולרית המקבילה תשואה עודפת של 0.9% והיא נסחרת בתשואה של 2.9%".

בהתאם להערכות שמציגים באילים קרנות נאמנות, לוין ממשיך להקצות 20% מתיק ההשקעות שלו לרכיב המנייתי, בשל "סביבת הריבית הנמוכה, אשר מקיימת תנאים נוחים לשוק המניות".

"הזמן לממש רווחים בבזן"

בביקורו הקודם במדור, במהלך חודש יולי האחרון, לוין המליץ על החזקת מניית חברת האנרגיה בזן, שמאז קפצה בכ-25%. "מחיר המניה שנפל לשפל היווה הזדמנות כניסה מעניינת", הוא אומר, "לאחר עלייה דו-ספרתית במחיר, אני בוחר לממש רווחים ולחפש את ההזדמנות הבאה".

בין המניות שלוין מזכיר כעת כבעלות פוטנציאל הוא מציין את שופרסל: "המחיר של המניה כיום בשוק מגלם לה רווחיות אפסית בשנים הקרובות. החברה נמצאת בשיאו של מהלך התייעלות גדול זה כמה שנים, שאת פירותיו נתחיל לראות בעתיד הקרוב.

"בהקשר דומה", הוא מוסיף, "ניתן לציין גם את בנק דיסקונט, שעל פי האנליזות שלנו מחיר המניה שלו בשוק לא משקף את השווי הכלכלי הנכון עבורו".

עוד מניה שלוין מזכיר היא זו של מפעילת בתי הדיור המוגן מגדלי הים התיכון, שלראייתו מדובר ב"חברה עם מודל עסקי חזק מאוד, אשר יוצר לה תזרים מזומנים חיובי כתוצאה מהרווח היזמי הראשוני על כל בית חדש שהיא מקימה, ותזרים שוטף נוסף הנובע מפער התקבולים בתחלופת הדיירים. לדעתנו, מחיר המניה היום לא משקף את הערך הכלכלי הנובע מהפעילות העתידית הצפויה והאכלוס הקרוב של הבתים החדשים".

בחלק הקונצרני, שלו מקצה לוין 15% מהתיק, הוא מזהה כדאיות השקעה בעיקר באג"ח בנקאיות, ומציין את סדרה ב' של בנק ירושלים, המדורגת A ונסחרת בתשואה של 1.3% צמוד למדד.

סדרה נוספת שהוא מזכיר היא סדרה ג' של קבוצת המשביר לצרכן. "לאחר שהחברה מימשה את רשת הסופרמרקטים קוסט 365 ואת ההתחייבויות העתידיות הכלולות בה, היא צפויה לקבל תמורתה עשרות מיליוני שקלים ותוכל להתרכז בתפעול בתי הכלבו והפארם שברשותה", אומר לוין.

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות המומלץ של אודי לוין
 תיק ההשקעות המומלץ של אודי לוין

עושה שוק 17.11.14
 עושה שוק 17.11.14