עליות קלות בסיום המסחר בבורסה; סלקום עלתה 2.7%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.11 מיליארד שקל ■ יציבות ברווחי בנק הבינלאומי ברבעון השלישי ■ פרוטרום דיווחה על מכירות ורווחי שיא לרבעון השלישי של השנה

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') בעליות קלות במדדים, אל מול מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט. היום נמשכה עונת הדוחות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.11 מיליארד שקל.

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 שברו אמש שיאים חדשים, פרקטיקה כמעט יומיומית בחודשי המסחר האחרונים. עם זאת, מנהל השקעות צוטט אמש בבלומברג באומרו כי "קשה לומר ששוק המניות האמריקאי זול. השוק מתומחר נורמלי או אפילו יקר בימים אלה. כרגע המשקיעים לא רוצים למשוך כספים אבל אני מניח שנראה יותר ויותר אנשים שירצו לממש רווחים".

ובחזרה לפוליטקה הישראלית: ראש הממשלה העביר פניה אמש לכל ראש המפלגות היהודיות במטרה לבדוק האם יסכימו להצטרף לממשלת אחדות רחבה. העבודה ומרצ סירבו.

מניות במוקד

הבנק הבינלאומי סיכם הבוקר את הרבעון השלישי של השנה עם יציבות יחסית ברווח הנקי שהסתכם ב-146 מיליון שקל, עלייה קלה של 1.4% לעומת הרווח ברבעון השלישי ב-2013. התשואה להון הגיעה ל-8.6% ברבעון השלישי. הדיקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי מניות הבנק בסך כולל של 55 מיליון שקל.

מליסרון פרסמה הבוקר דוחות. נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז', מציין בתגובה כי "אנו סבורים כי גם במקרה של האטה במשק והגברת התחרות החברה תמשיך להציג תוצאות תפעוליות סבירות, כאשר לאור הריבית הנמוכה אנו גם לא רואים סכנה לשווי הנכסים. העלנו את מכפיל ה-FFO במודל שלנו (ל-10.5) והעלנו גם את שווי הנכסים מעל הספרים (לפי שיעור היוון של 7.5% לעומת 7.67%). אי לכך העלנו את מחיר היעד ל-109 שקל, גבוה בכ-5% ממחיר המניה. המלצתנו נשארת החזק".

אתמול, נזכיר, דיווח בנק מזרחי טפחות על רווחי שיא רבעוניים של 304 מיליון שקל. ביום ב' הקרוב יפרסמו הפועלים ולאומי את תוצאות הרבעון החולף.

בזק נותרה במוקד לאחר שנסחרה בתנודתיות רבה ובמחזורי מסחר גדולים מאוד ב-2 ימי המסחר האחרונים, והכל על רקע החלטת שר התקשורת היוצא גלעד ארדן להוציא לפועל את הרפורמה בשוק התקשורת הקווית.

פרוטרום דיווחה הבוקר על מכירות ורווחי שיא לרבעון השלישי של השנה, עם עלייה של 30.9% במכירות ל-210.8 מיליון דולר ועלייה של 32.4% ב-EBITDA ל-39 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה מדווחת על זינוק של 42% ברווח הנקי ל-24.2 מיליון דולר או 41 סנט למניה.

אייסקיור הוסיפה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול בחדות ברקע הנפקה בדיסקאונט עמוק על מחיר השוק. החברה גייסה, לאחר ביקושי יתר, 3.87 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]