בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; ICAP צנחה

ב-21:00 יפורסמו בארה"ב הפרוטוקולים מישיבת "ועדת השוק הפתוח" האחרונה של הפד ■ אנליסטים: ההחלטה לדחות את העלאת המסים והציפייה כי מפלגתו של אבה תנצח בבחירות מספקות זרז טרי לשוק המניות היפני

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר שאמש ננעל יום המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 שוברים שיאים חדשים. המסחר בוול סטריט מתנהל היום בירידות קלות.

בבריטניה התפרסמו היום הפרוטוקולים של הבנק המרכזי של אנגליה, מהם עולה כי ועדת הריבית של הבנק חלוקה בנוגע לסיכונים מולם עומדת הכלכלה הבריטית.

ב-21:00 יפורסמו בארה"ב הפרוטוקולים מישיבת "ועדת השוק הפתוח" האחרונה של הפד. המשקיעים כמובן ינתחו כל מילה במטרה לזהות רמזים בנוגע לעיתוי העלאת הריבית. בפעם האחרונה שהפרוטוקולים פורסמו השוק זינק.

מניית חברת הברוקראז' ICAP צנחה לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 9% בהכנסות בחצי הראשון של שנת העסקים שלה.

באסיה הסתיים המסחר בירידות קלות. ביפן, הין נסחר בשפל של כ-7 שנים מול הדולר.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה כינס אתמול מסיבת עיתונאים והכריז על דחיית העלאת המסים שהייתה מתוכננת באוקטובר 2015 ב-18 חודשים, כמו גם על הקדמת הבחירות. ההכרזה מגיעה על רקע נתוני התמ"ג הגרועים שפורסמו שלשום ביפן והראו על התכווצות של 1.6% בכלכלה היפנית ברבעון השלישי של השנה, בהמשך להתכווצות של 7.3% ברבעון השני.

אנליסטים מציינים כי ההחלטה לדחות את העלאת המסים והציפייה כי מפלגתו של אבה תנצח בבחירות מספקות זרז טרי לשוק המניות היפני, שמרכז עניין רב לאחר שהבנק המרכזי ביפן סיפק בסוף אוקטובר חבילת תמריצים חדשה ומפתיעה.

"עד עכשיו ראינו 'בזוקה כפולה', ולעצירת העלאת המס תהיה השפעה עצומה על המניות", ציין הבוקר אסטרטג מניות ב-Tokai Tokyo Research Centre.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]