אדמה תנסה להנפיק בניו-יורק עד סוף השבוע; לקנות?

יצרנית חומרי ההדברה של כימצ'יינה הסינית תגייס סביב 400 מיליון דולר, ותיסחר בבורסה בארה"ב לפי שווי של 2.6-2.9 מיליארד דולר אחרי הכסף

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

הנפקת יצרנית חומרי ההדברה אדמה מתקרבת לישורת האחרונה. כבר יותר משבוע נמצאים מנהלי החברה בסבב פגישות עם משקיעים מוסדיים בארה"ב, ובימים הקרובים צפויה החברה להשלים את תמחור המניות ולרשום אותן למסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול ADAM. באתר רנסאנס קפיטל נמצאת אדמה ברשימת החברות שאמורות להשלים את הנפקתן כבר השבוע, ומהחברה נמסר כי סבב הפגישות יסתיים בימים הקרובים.

בהנפקה מתכננת אדמה להנפיק 23.5 מיליון מניות במחיר שנע בטווח של 16-18 דולר למניה. במצב כזה תגייס החברה 376-423 מיליון דולר, והיא תחל להיסחר בבורסה לפי שווי של 2.6-2.9 מיליארד דולר אחרי הכסף.

לחתמים ניתנה אופציה לרכוש מהחברה עד 3.525 מיליון מניות נוספות, שיגדילו את היקף ההנפקה בכ-60 מיליון דולר, ואת שווי החברה בהתאם.

מיצוב גבוה מבחינה תחרותית בסין

לקראת ההנפקה פרסם האנליסט דורון דגול מבנק אגוד סקירה, ובה המלצה לקנות את המניה, לאור העובדה כי המחיר הצפוי בהנפקה נמוך ממחיר היעד שלו עבורה - 20 דולר - שאליו הגיע על בסיס מודל תזרים מזומנים עתידי מהוון.

דגול מציין, כי כ-70% משוק הגנת הצומח בעולם, הנאמד כולו בכ-59 מיליארד דולר, נשלט בידי 6 חברות: סינג'נטה, דו פונט, באייר, דאו כימיקאלס, BASF ומונסנטו. כולן מייצרות מוצרים מקוריים, ולרובן פעילות בתחום הזרעים המהונדסים גנטית.

נתח השוק של אדמה מוערך בכ-5% ולא השתנה כמעט בשנים האחרונות. עם זאת, אדמה נחשבת לחברה הגנרית הגדולה בעולם בתחום הגנת הצומח. להערכתו, ההסכם שעליו חתמה אדמה - לרכוש מהחברה-האם שלה, כימצ'יינה, חברות סיניות מתחום האגרוכימיה - ממצב אותה גבוה מבחינה תחרותית בסין.

דגול מציין, כי 2014 הייתה שנה שבה מחירי הסחורות החקלאיות היו בשפל, אך מחירי מוצרי הגנת הצומח היו גבוהים יחסית וגם הביקושים היו גבוהים; אלו האחרונים נבעו בין היתר מיבולים טובים מאוד בארה"ב ומביקושים גבוהים מאוד בברזיל. אדמה נהנתה בין היתר גם מההתרחבות להודו ולסין.

לדברי דגול, הערכות החברה הן לצמיחה שנתית חד-ספרתית גבוהה בהכנסות מדי שנה, אך תחזיות אלו כוללות רכישות ומיזוגים שעוד יבואו. שיעור הרווח צפוי, להערכתו, לגדול מעט בהדרגה הודות לסינרגיה עם הסינים (לעומת 10% רווחיות תפעולית ב-2014), אך הוא לא צפוי לעמוד על שיעורי הרווח הגבוהים שהיו בעבר.