מגמה מעורבת חתמה את המסחר בבורסה; דיסקונט עלתה

נתוני מאקרו חלשים בסין ובאירופה מורידים את בורסות אירופה; מגמה מעורבת בוול סטריט ■ דיסקונט דיווח על ירידה של 15% ברווח ■ גלוב במו"מ להכנסת משקיע - המניה זינקה 60%

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ה') ננעל במגמה מעורבת, ברקע מגמה דומה במסחר בוול סטריט וירידות שערים בבורסות אירופה, זאת בצל נתוני מאקרו חלשים שפורסמו בסין ובאירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.098 מיליארד שקל.

מפרוטוקול פגישת הפד באוקטובר שפורסם אמש עולה כי הפדרל ריזרב ממשיך בתוכניתו להעלות את הריבית ב-2015, למרות האינפלציה הנמוכה והתחזית הכלכלית הגלובלית. בפגישה זו, נכתב בפרוטוקול, דנו ביניהם בכירי הפד בנוגע לאופן בו יש להתבטא לגבי קצב העלאת הריבית.

כעת, עולה מהפרוטקול של אותה פגישה שמספר בכירים בפד ביקשו לשנות את אופן הביטוי בנוגע לצעדים ארוכי הטווח באשר לריבית. מרבית החברים תמכו בהותרת אופן הביטוי על כנו, אולם כמה מהם חשבו שיש צורך להבהיר את הגישה של הוועדה. בפגישה התנהל, כך נראה, דיון ער בנוגע למילים "זמן רב", והתומכים בהשארת הביטוי הזה טענו כי ללא המילים הללו יראה כאילו הפד משנה את מדיניותו.

צחי ליבוביץ', מנהל השקעות ראשי באימפקט בית השקעות, מציין כי בנק ישראל צריך להמשיך ולנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה במלוא העוצמה ולפעול בכל התחמושת שברשותו וזאת גם עם בארה"ב המגמה היא הפוכה. "במילים אחרות יש להמשיך ולהוריד את הריבית עד לרמה אפסית, יש לשקול אימוץ מדיניות הריבית השלילית אשר הונהגה באירופה ואף לפעול באמצעות הרחבות כמותיות בדמות רכישת נכסים או הקטנת היקף הנפקות המק"מים".

דיסקונט פרסם דוחות

עונת הדוחות נמשכת. הבוקר פרסם בנק דיסקונט את תוצאותיו לרבעון השלישי. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-234 מיליון שקל לעומת 276 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול שינויים בעתודה לפיצויים עקב תוכנית הפרישה, היה הרווח ברבעון עומד על 254 מיליון שקל. בשבוע הבא יפרסמו לאומי והפועלים דוחות.

השותפות בשדה "תמר" מתכננות השקעה של 1.5-2 מיליארד דולר במטרה להרחיב את יכולת ההפקה של השדה. כך עולה מהדוחות הכספיים של אבנר ודלק קידוחים שפורסמו אמש. השותפות הנוספות ב"תמר" הן נובל אנרג'י ,ישראמקו ודור גז.

פריגו הודיעה היום כי בכוונתה לגייס כ-900 מיליון דולר בהנפקת מניות. החברה מייעדת את כספי ההנפקה לצרכיה השוטפים והפיננסים.

הבנק הבינלאומי סיכם אתמול את הרבעון השלישי של השנה עם יציבות יחסית ברווח הנקי שהסתכם ב-146 מיליון שקל, עלייה קלה של 1.4% לעומת הרווח ברבעון השלישי ב-2013. התשואה להון הגיעה ל-8.6% ברבעון השלישי. הדיקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי מניות הבנק בסך כולל של 55 מיליון שקל.

חברת התוכנה אלגומייזר דיווחה היום לבורסה על סיום הסכסוך שפרץ בין הבעלים-סמנכ"לית הילה פז לבין הנהלת החברה ובעיקר המנכ"ל נועם בנד. הסכסוך הזה התגלגל עד לבית המשפט כשהחברה תבעה את המייסדת שלה ב-900 אלף שקל על גרימת נזק לחברה והתנהלות קלוקלת. במסגרת הפשרה, פז תמכור את מניותיה בחברה (19%) למשקיעים הקיימים ותעזוב את החברה. פז תקבל בתמורה כ-113 אלף שקל פיצוי על סיום יחסי עובד-מעביד. אביה של פז, עמוס, יתפטר אף הוא מהחברה והתביעות ההדדיות יימחקו.