ירידה של כ-15% ברווחי בנק דיסקונט ברבעון השלישי

בניטרול שינויים בעתודה לפיצויים עקב תוכנית הפרישה, הרווח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 מסתכם בכ-732 מיליון שקל, ירידה של 8.7%

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי

בנק דיסקונט דיווח הבוקר על תוצאותיו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-234 מיליון שקל לעומת 276 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול שינויים בעתודה לפיצויים עקב תוכנית הפרישה, היה הרווח ברבעון עומד על 254 מיליון שקל.

התשואה על ההון של דיסקונט ברבעון עמדה על 7.5% ובניטרול ההפרשה לפיצויים על 8.2%.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי עמדו ברבעון על 40 מיליון שקל לעומת 171 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד הרווח על כ-591 מיליון שקל לעומת 802 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה בשיעור של 26.3%. בניטרול שינויים בעתודה לפיצויים עקב תוכנית הפרישה, היה הרווח בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 מסתכם בכ-732 מיליון שקל, כלומר ירידה של 8.7% ברווח.

התשואה נטו להון הגיעה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 לשיעור של 6.3% על בסיס שנתי, לעומת 9.0% בתקופה המקבילה אשתקד, ושיעור של 7.3% בכל שנת 2013 . בניטרול שינויים בעתודה לפיצויים התשואה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 היתה מגיעה לשיעור של 7.8% על בסיס שנתי.

ירידה של כ-82% נרשמה בסעיף הוצאות בגין הפסדי אשראי לרמה של 80 מיליון שקל בלבד לעומת 457 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2013.

לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט, מציינת כי "תוצאות הרבעון מעידות על התקדמות בהשגת יעדי הקבוצה. התוצאות משקפות את המשך חיזוק בסיס ההון, מעבר לדרישה הרגולטורית, והמשך השיפור באיכות תיק האשראי, תוך צמיחה בהיקף האשראי הקמעונאי, מתחילת השנה. באוגוסט השנה, אושרה התוכנית האסטרטגית לקבוצת דיסקונט, לחמש השנים הבאות, הבנויה על שלושה נדבכים מרכזיים: התייעלות נרחבת, צמיחה במגזר הקמעונאי והטמעת תרבות ארגונית תומכת שינוי".

"לאחר אישור התוכנית האסטרטגית, עברנו משלב התכנון לשלב הביצוע. הוקמה מנהלת שינוי, והושקו עשרות פרויקטים חוצי ארגון, שתכליתם השגת יעדי התוכנית האסטרטגית. במסגרת מהלכי ההתייעלות שכבר החלו, הושם דגש על ניהול קפדני של ההוצאות והפניית משאבים לפעילויות שבמיקוד האסטרטגי. בתוך כך, הוצעה תוכנית לפרישה מוקדמת המיועדת לכ-250 מעובדי הבנק. ביצוע התוכנית נמצא בעיצומו ומתקדם כמתוכנן. לפני מספר ימים, בנק מרכנתיל דיסקונט אישר, אף הוא, תוכנית לפרישה מוקדמת וברבעון הנוכחי בוצעה, לטובת תכנית זו, הפרשה בסך 33 מיליון שקל".