פריצת דרך בגוגל: תוכנה המסוגלת לתאר תמונות במדויק

תיאור התמונות שמפיקה התוכנה דומה לתיאורים שנכתבים בידי בני אדם ■ התוכנה משתמשת בשתי רשתות עצביות - האחת לזיהוי תמונות והשנייה לעיבוד שפה טבעית

משרדי גוגל / צילום: איתי סיקולסקי
משרדי גוגל / צילום: איתי סיקולסקי

גוגל מודיעה על פריצת דרך: מדענים בחברה יצרו תוכנת בינה מלאכותית שיכולה לתאר את תוכנן של תמונות במידה הרבה יותר רבה של דיוק מאשר אי פעם בעבר.

תיאור התמונות שמפיקה התוכנה דומה לתיאורים שנכתבים בידי בני אדם. התוכנה תקל על חיפוש תמונות, ותוכל גם לסייע לעיוורים להבין תמונות באופן טוב יותר, לדברי גוגל. גם אוניברסיטת סנפורד הודיעה על פריצת דרך באותו התחום.

התוכנה, מסוג למידה חישובית, שפיתחה גוגל, משתמשת בשתי רשתות עצביות - האחת לזיהוי תמונות והשנייה לעיבוד שפה טבעית. הרשת העצבית שפיתחה גוגל היא פרי עבודתם של 4 מדענים: אוריול ויניאלס, אלכסנדר טושב, סמי בנגיו ו-דומיטרו ארהאן.

"תמונה אחת שווה אלף מילים", כתבו המדענים בבלוג של גוגל ריסרץ'. "אבל לפעמים המילים הן השימושיות ביותר - ולכן חשוב שנמצא דרכים לתרגום תמונות למילים באופן אוטומטי ומדויק".

לפני שנתיים יצרו חוקרים בגוגל תוכנה לזיהוי תמונות והציגו לה 10 מיליון תמונות שנלקחו מקובצי וידיאו ביוטיוב. לאחר שלושה ימים לימדה התוכנה את עצמה כיצד לזהות תמונות של חתולים.