אקירוב: "שהמדינה תדאג שלא ייסגרו מפעלים בדרום, לא למלונות"

"מי שהביא את המצב הזה, הוא השלטון, חברי כנסת ושרים שמתלהמים ומלהיטים עוד יותר את האווירה. זורקים נפט לאש, וזו התוצאה", אומר אלפרד אקירוב, הבעלים של המלונות "מצודת דוד" ו"ממילא" בירושלים.

כיצד היית מצפה מהם לנהוג?

"אין לי ציפיות' למי שיש ציפיות, יש לו אכזבות. כך שאני לא מאוכזב".

איך בכל זאת אתה סבור שיש לנהוג במצב נפיץ כל כך?

"צריך להגיע להסדרים. לבקש מהעולם שיתערב בינינו לבין השכנים, אבל אני לא אדם פוליטי ולא יכול להשפיע".

נשמע כאילו נמאס לך מהמדינה. יש לך כוונה למכור את המלונות?

"אני אוהב את המדינה ואין לי כוונה להגר או למכור את המלונות. מצד שני אין לי כוונה לפתח כאן עסקים חדשים בגלל הרגולציה הקשה, אלא רק לשמור על הקיים".

התאחדות המלונות דרשה והשיגה פיצוי למלונאים בעקבות "צוק איתן", כך שהמדינה לא זונחת את המלונאים.

"אנחנו חיים במדינה בפשיטת רגל. אני לא חושב שצריך לתת למלון עוד מיליון שקל כי זה לא יעזור לו ממילא. זה לא נכון לעשות. אנחנו לא חיים במדינה עם עושר. אנחנו לא שוויצריה. אנחנו מדינה ענייה עם הרבה הוצאות שנמצאת על סף פשיטת רגל כלכלית, אז מה היא צריכה לעזור לבתי מלון? שקודם תדאג שלא ייסגרו מפעלים בדרום הארץ מאשר בתי מלון. העוני יותר חשוב. המדינה צריכה לדאוג למקומות אחרים, לתעסוקה".

אז תסרב לקבל סיוע מהמדינה, כמו הנחה בארנונה בעקבות "צוק איתן"?

"לא אסרב, אבל עדיף שהמדינה תפעל להפחית רגולציה ותמנע ממשקיעים לברוח מפה. היא זורקת כל משקיע שרוצה להשקיע פה, ולא רק אני אומר את זה, גם שישינסקי. שיעודדו אנשים להשקיע בארץ, שיעודדו תעשייה. זה יותר חשוב מאשר לסבסד עוד מלון במיליון שקל".

איך מתמודדים עם תפוסה נמוכה לאורך זמן, מיולי?

אקירוב: "למרות המצב אנחנו ממשיכים להחזיק את העובדים - מעסיקים למעלה מאלף בשני בתי המלון - וסופגים את הירידה. אני שומע שבמלונות אחרים מפטרים עובדים. כנראה שלהם אין את העורף הכספי והחוזק שיש לנו כדי לשרוד תקופות כאלה. לשמחתי 'מצודת דוד' ו'ממילא' הם בשוליים ולא בצד המהותי של קבוצת אלרוב. יש לנו עסקים ובתי מלון בחו"ל, כך שאנחנו פועלים גם במקומות שפויים. מה שכן, אנחנו מוציאים עובדים לחופשות יזומות. אנחנו לא מפטרים עובדים כי אנחנו מאמינים ומקווים שהמצב זמני ויחלוף מהר. זאת לא פעם ראשונה. אנחנו חיים במדינת ישראל, ומי שחי פה יודע את הסיכונים ולוקח את הסיכונים.

האם ריבוי אטרקציות תיירותיות כמו מרוץ הפורמולה 1 שהתקיים באחרונה בעיר - ייטיב עם ענף התיירות בעיר?

"מרוץ הפורמולה 1 עשה נזק לתיירות כי סגרו כבישים ותיירים לא יכלו להגיע למרכז העיר. תיירים שהיו אמורים להגיע אלינו חזרו לתל אביב. אם ראש העיר, ניר ברקת, רוצה להיטיב עם העיר, שיעשה מרוץ מסביב לירושלים ולא בתוכה". פסטיבל 'חמשושלים' כן יכול להיטיב".

ברקת סירב להתראיין לכתבה זו, לדבריו "מפאת לו"ז צפוף".