הטיפ היומי: מניית האינטרנט הזו יכולה לזנק 35%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית Wix ב"קנייה" ובמחיר יעד של 27 דולר

חברת האינטרנט Wix נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-753 מיליון דולר. Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, שפונה בעיקר לעסקים קטנים, והונפקה לראשונה לפני כשנה.

נפגשנו עם מייסדי החברה, המנכ"ל אבישי אברהמי ומנהל התפעול ניר זוהר. הם חזרו על כוונת החברה להתמקד בצמיחת המנויים בטווח הקצר, וציינו שיגבירו את ההשקעה בשיווק המותג. בחברה מדברים על שיפור במספר פרמטרים וביניהם לוח הזמנים לרווחיות. עם זאת, Wix עדיין מתמקדת יותר בגידול מספר המנויים ופחות ברווחיות.

הנהלת Wix מדגישה את הצורך להשקיע הן בהרחבת בסיס המנויים והן בהגדלת המודעות למותג שלה. ההשקעה הזו (ונזכיר שהוצאות השיווק והמכירות גדלו ב-87% מתחילת השנה) הובילה לכך שהחברה הציגה את אחד משיעורי צמיחת המנויים הגבוהים בתעשיית האינטרנט, עם צמיחה של 59% ברבעון השלישי ביחס לרבעון המקביל. ההשפעה הוויראלית של מנויים חדשים עוזרת להצדיק את העלייה בהוצאות השיווק. תקופת ההחזר הממוצעת ממנוי חדש ירדה מ-7-8 חודשים ל-6-7 חודשים, ונראה שהחברה מתקרבת לנקודת מפנה בהחזר ההשקעה (ROI) בשיווק, ותוכל להתמקד בהשגת רווחיות.

להערכתנו, המינוף של החברה יוכל להוביל לרווחיות מוקדם ממה שחשבנו בעבר. בחברה מעריכים שהיו יכולים להפחית בקלות את הוצאות השיווק וכבר להיות רווחיים, אך עדיין היעד שלהם הוא להגיע ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) חיובי רק החל מהמחצית השנייה של 2015. אנחנו ממשיכים להעריך שיהיו לחברה הוצאות שיווק כבדות בשנים הקרובות, עם צפי לעלייה של 80% ב-2014 ושל 22% נוספים ב-2015, אך אנחנו רואים הזדמנות לירידה בהוצאות האלה כחלק מהכנסות החברה.

ל-Wix יש את יכולת החיזוי והיציבות של חברות SaaS (תוכנה כשירות); ואנחנו חושבים שהיא ראויה לפרמיה על פני חברות מתחום המסחר המקוון, לאור הצמיחה החזקה שלה, שמקזזת את החוסר ברווחיות בטווח הקצר. מחיר היעד שלנו למניה הוא 27 דולר, פרמיה של כ-35% על מחיר השוק, וההמלצה נותרת "קנייה".

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם