לאומי: "ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל"

"במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן"

שוק ההון / צלם: thinkstock
שוק ההון / צלם: thinkstock

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירתם השבועית על הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות, "כאשר עיקר הסיכון להמלצה זו נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלות אירופה ויפן", לדבריהם.

בלאומי ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. "במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן", אומרים הכלכלנים.

"אנו ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל בחלקו השקלי במח"מ של כ-5 שנים, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים", מציינים בלאומי. "התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה מאוד בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. באפיק הממשלתי הצמוד ניתן להאריך את המח"מ, כאשר ציפיות האינפלציה הנמוכות מקטינות את הסיכון לעליית תשואות בתרחיש של עלייה בקצב האינפלציה.

"חולשת הביקושים בשוק המקומי, והפיחות החד בשער החליפין של השקל מול הדולר בחודשים האחרונים, תומכים במתן עדיפות לאחזקת מניות של פירמות יצואניות, במסגרת האפיק המנייתי בישראל.

"המרווחים באפיק הקונצרני בישראל אינם גבוהים, אך מספקים תשואה עודפת באופן יחסי לסביבת הריביות הנמוכה. נתוני הכלכלה המקומית תומכים בהתרחבות נוספת של המרווחים, ואנו ממליצים על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק, בדגש על דירוגים איכותיים (A+ ומעלה) והטווח הבינוני.

"אנו ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים, ומח"מ בינוני. פתיחת המרווחים באג"ח High Yield במח"מ קצר בארה"ב, מהווה להערכתנו הזדמנות טקטית לפרק זמן קצר, ברמת סיכון גבוהה. זאת, בעיקר על רקע רמת הריביות הנמוכה, ותוך ציפיה ששיעור הכשלים בפלח זה לא יגדל באופן משמעותי בחודשים הקרובים".