חברות פיננסיות מרוסיה וסין ישקיעו ב-eToro הישראלית

Ping An הסינית ובנק Sberbank מרוסיה ישקיעו כ-15 מיליון דולר בחברת eToro

eToro / צילום: איל יצהר
eToro / צילום: איל יצהר

חברת הפיננסים הסינית Ping An ובנק Sberbank מרוסיה ישקיעו כ-15 מיליון דולר בחברת eToro הישראלית - כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לאחר ההשקעה צפויה eToro להרחיב את פעילותה לרוסיה וסין, באמצעות הפלטפורמות הקיימות של Ping An ושל Sberbank.

ב"וול סטריט ג'ורנל" מציינים כי "העסקה מגיעה בעוד חברות סיניות שופכות מיליונים בישראל על קרנות הון סיכון המחפשות להשקיע בחברות טכנולוגיה ובעוד בנקים תרים אחר סטארט-אפים עבור רעיונות חדשים".

Ping An היא זקוע של קונגלומרט הפיננסים הגדול בסין, ובנובמבר אשתקד היא השיקה קרן השקעות ב-100 מ' ד' על מנת לתור אחר השקעות בחברות אמריקאיות וישראליות.

eToro, שהוקמה ב-2007, פיתחה פלטפורמת השקעות בנכסים פיננסיים שמבוססת על רשת חברתית. היזמים שהקימו את החברה, האחים רונן ויוני אסיא, המנכ"ל, ודודו רינג, תהו בתחילת דרכם האם יוזמה בתחום הצרכנות הפיננסית יכולה לקום בישראל. התוצאות נכון להיום - כ-3 מיליון משתמשים רשומים, הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ותזרים מזומנים חיובי - מוכיחות שזה אפשרי.

החזון הראשוני של eToro היה לפשט את הגישה להשקעות בנכסים פיננסיים עבור המשתמש הסופי. בתחילת הדרך השיקה החברה ממשק פשוט לסחר במטבעות זרים. לפני כ-4 שנים שינתה החברה את המיקוד והקימה רשת חברתית שמאפשרת לדון בתיק ההשקעות, לראות במה כל אחד משקיע ולאמץ או להעתיק את האסטרטגיה שלו. מודל ההכנסות של החברה מבוסס על עמלות מההשקעות שמבצעים המשתמשים.

ב-eToro הושקעו עד כה כ-31 מיליון דולר. רשימת המשקיעים כוללת בין השאר את קרן Spark Capital, שהשקיעה בטוויטר וב-tumblr, קרן BRM, ומספר אנג'לים בהם יונתן קולבר ועופר אדלר.